Helt ny Tetra Tec Ex 1200, med lite futt i?

Fikk Tetra Tec'n i dag og satte den i gang...
Har hørt at denne skal lage skikkelig storm i et 110 L akvarie, noe min ikke gjør: S
Bruker alle utblåsningsrørene og negge "ventilene" på toppen av pumpa er oppe.
Noe som er galt med den?

(Har rista ut det meste av luft, trur jeg)

På forhånd takk for svar; )
Det var da merkelig
for den gir jo litt den da.Høres kanskje dumt ut å nevne det,men har du passet på å pakke ut alt innhold i posene oppi filteret også?Fort gjort å glemme de enkleste ting i iveren til å få startet det.Vist ikke det så kan det jo være noe som har kommet inn å sperrer for vannstrømmen ned til filteret.f.eks.en av ballene oppi der.Sjekk også at du har satt alle kurvene rett vei også.I og med du sier du har fått ristet ut så og si all luft.Og vist det kommer noe så har du ikke koblet utblås på inntaket heller.Kan jo selvfølgelig være noe galt.Men ta en grundig gjennomgang av alt sammen så du er sikker på at alt er som det skal.
Vet at alt fltermedie er pakka ut og rent, tok ut alt og skyllte det grundig før oppstart.
Høres merkelig ut dette her ja. Jeg har EX 1200 i 300 literen min og jeg måtte borre opp hullene i utstrømmingsrøret for å redusere trykket. Jeg har oså ekstra filtermedie (ehfisubstrat PRO) i tilleg til det som fulgte med filteret. Dette skulle jo heller være med å senke gjennomstrømmingen i pumpa.

Dersom alt annet er kontrollert og funnet i orden, ville jeg snakket med butikken der pumpa er kjøpt. Evt. fått en ny.
Fant ut at utblåsningsrøret hadde vridd seg rett ned i røttene, vrei det tilbake og det ble litt mer futt, men fortsatt ikke så mye: S
Åpna filteret i sta og fant et par bioballer på avveie, la dem i rikitig kurv igjen og starta filteret, litt mer futt men ikke så mye.
Noen som vet?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap