Noen ifra Tromsø her? :)

Hei, er det noen ifra Tromsø her?

Hvilken dyrebutikker liker dere best i Tromsø?

Jeg liker best Tropehagen Zoo på Pyramiden i Tromsdalen. Også likte jeg Fugl og Akvarie, men hvor i alle dager er den blitt av? :O

Har lest at mange her inne liker Nye Gullfisken (eller hva det nå heter :P), men jeg har aldri vært der, for jeg kommer meg ikke inn der, for jeg sitter i rullestol. Er det veldig bra der? Er det god plass der inne? :P

Hva syns dere om dyrebutikken på Jekta? Jeg liker absolutt ikke den dyrbutikken.. Alle fiskene jeg har kjøpt der har vært syke, og de har brakkvannsfisk sammen med andre ferskvannsfisk. :-S

Er det flere dyrebutikker i Tromsø da? :P

Hilsen Malin
Er ikke fra Tromsø, men handler fisk der

Nye gullfisken zoo er bra, men noen trappetrinn opp til akvarierommet, så det blir ikke enkelt for deg.

Fugler og Akvarier har flyttet vegg-i-vegg med Nye gullfisken zoo.

Ellers er det en zoo i 1. etg (eller underetg.)på veita- har bare vært der en gang, og ble ikke så veldig imponert.
Trine T
Ellers er det en zoo i 1. etg (eller underetg.)på veita- har bare vært der en gang, og ble ikke så veldig imponert.

Den dyrebutikkrn er ikke der nå lenger... :P
Det var de samme folka som eier dyrebutikken på Jekta, som eide den dyrebutikken.. :-S
Jeg foretrekker Nye gullfisken og Tropehagen. Erfaringene fra den på Polarsenteret ("Jekta øst", blæh, teit navn) er de samme som dine, men stikker innom der innimellom bare pga at jeg bor veldig nært. De på Nye gullfisken kan en del, men lokalet er trangt. På Tropehagen kjenner de meg igjen når jeg er innom fordi jeg har vært der så ofte det siste halve året. :p Hyggelig betjening som ofte tilbyr seg å bestille det jeg ser etter hvis de ikke har det.

Fugler og akvarier har som Trine T sier flyttet vegg i vegg med Nye gullfisken. Jeg var innom der tidligere i uka og lette og lette etter akvarierommet. Til slutt måtte jeg spørre etter det, og det viste seg at de har gjemt det bort på noe jeg først trodde var lageret. Man måtte gå gjennom en gang og så et rom med akvarier til salgs før man kom fram til akvariene med fisk i. Såvidt jeg husker tror jeg ikke det var så veldig rullestolvennlig, dessverre.

Må forresten også nevne at Biltema åpnet i Tromsø tidligere denne uka, så nå har vi tilgang på billig akvariesand vi og. Jeg tror de har lokale i nærheten av Jønsson.
Judosola
Må forresten også nevne at Biltema åpnet i Tromsø tidligere denne uka, så nå har vi tilgang på billig akvariesand vi og. :) Jeg tror de har lokale i nærheten av Jønsson.

Ikke i nærheten av Jønsson, men i samme bygget.
Broren til han som driver den på Jekta er i alle fall kejmpeflink - han driver butikk i Harstad.

Jeg bor jo nesten i Tromsø, da! 3 timer.
Det er jo helt forkastelig at en butikk ikke har rullestolinngang. Håper det er noe midlertidig. :s
Det er ikke inngangen som er problemet, butikken ligger på bakkenivå, men for å komme seg til akvarieavdelingen må man opp en liten, smal trapp på et par-tre trinn. Det er ikke plass til rullestolrampe der, med mindre de har bare den og kutter ut trinnene. Dessverre er det også så trangt ellers i butikken at jeg tror rullestolbrukere får litt problemer uansett om det er trappetrinn eller ikke der...
Bør være en enkel sak å ha en rampe stående klar. Men de har kanskje ikke tenkt over det...
Syns det er litt dårlig at de ikke i det minste kan prøve å få laget en rampe. Men det er jo sånn over hele Tromsø da. Det er jo nesten bare kjøpesentre jeg kommer meg inn på. :-S

Men syns det var dumt at Fugler og akvarier flytta, for der de hadde det før, kom jeg meg inn uten problemer. Men det var litt trangt rundt akvariene, men jeg kom meg fram. Likte den dyrebutikken.. Det var så masse fine fisker der...

Nå er det bare en dyrebutikk i Tromsø som jeg kan bruke. Altså Tropehagen Zoo på Pyramiden. Men jeg kan jo bruke den på jekta da, men vil ikke kjøpe syke fisker...

Men sånn er det bare

Hilsen Malin
Det var en god idé med en rampe man kan ta fram når den trengs Men jeg tror at det kanskje kan være for trangt for en rullestol i butikken ellers. Malin, du kan jo kanskje få noen til å sjekke forholdene for deg neste gang de er i byen? For butikken er absolutt verdt et besøk.

Edit: Leste første post en gang til, og ser at du ikke kommer deg inn i butikken. Da har det vel lite å si uansett hvor mye det er tilrettelagt innenfor døra...
Sånn trenger det ikke å være. Foreslår at du privat, en evt. forening for funksjonshemmede, et parti eller en akvarieforening sender brev og gjør dem oppmerksom på det. Er nesten sikker på at de i alle fall vil prøve å anskaffe en rampe eller lignende.
Hmm.. Ja, kan jo få noen til å si ifra til Nye Gullfisken Zoo og kanskje Fugler og Akvarier om at de burde lage rampe. Eller er det kanskje noen her inne som kan være så snill å spørre de?

Hilsen Malin
Kan godt ta noen telefoner, men tror nesten det er bedre om noen som bor i Tromsø gjør det.
Rullestolen min er ikke så stor, og jeg kommer meg inn de fleste dører. Jeg tåler at det er litt trangt, for egentlig så kan jeg kjøre denne rullestolen bra. Sier ikke dette for å skryte, men har kjørt rullestol siden jeg var 2 år, altså har jeg kjørt rullestol i 11 år..

Det er store dørstokker og trapper som er det største problemet.

Hilsen Malin
Jeg kan godt spørre neste gang jeg er der (hvis jeg husker det). Men det kan ta ei stund til jeg skal dit neste gang, har ikke plass til flere akvarier og dermed ikke flere fisker, og jeg synes det er litt kronglete å komme seg dit bare for å sikle på karene (eh, host, det kunne misforstås. Akvariene er vel bedre å si :p hehe, trøtt humor).
Åh, dere er såå snille hvis dere gidder å gjøre det
Tusen takk altså!

Det gjør ingenting om det er lenge til du skal dit, Judosola. For jeg kan sikkert ikke fra dit før etter ferien.
Ok, da skal jeg klare å huske å spørre.

Jeg kom forresten på en ting jeg ikke liker med Tropehagen, og det er at de har gnageravdelinga rett ved kassa, helt åpent. Jeg er litt allergisk for forskjellige ting, men klarer meg stort sett uten medisiner gjennom sommeren f.eks. Men jeg merker det når jeg er ved kassa på Tropehagen. Kan ikke tenke meg hvordan det må være for veldig allergiske akvarister. :S
Tusen-tusen-tusen takk, hvis du spør de på Nye Gullfisken Zoo, Judosola

Åja, huff.. Det er jo ikke så bra for de som er allergisk. Men er jo ikke sikkert de kan gjøre så mye med det heller :-/

Men hva syns dere om dyrebutikken på Jekta (øst, vest? :P)?
Jeg syns ikke de behandler fiskene noe bra der :-S
Jeg ble faktisk positivt overrasket over den på Jekta øst (hrmf, Polarsenteret var et mye bedre navn...) en dag jeg var innom bare for å se litt. Hun som var på jobb var veldig hyggelig og spurte om jeg trengte hjelp, og når det kom noen som hadde et lite kar de skulle ha fisk i (husker ikke hvor lite) så sa hun ifra at de og de fiskene ble for store og kom med forslag til fisk som faktisk kunne trives i den størrelsen. Det tror jeg er første gang jeg har opplevd noe sånt på den butikken.

For fire år siden kom min bror hjem og hadde sett at dyrebutikken hadde tilbud på "flotte nybegynnerakvarier" på 19 liter, og vi overtalte foreldrene våre til å få lov å kjøpe. Dette var på en lørdag, og vi fikk beskjed om at mandag, da kunne vi putte i fisk. Når mandagen kom dro vi for å handle fisk, og endte opp med to guppy, en sverddrager og en kampfisk, alle anbefalt til størrelsen på karet... Etter hvert ble det problemer med at sverddrageren ødela halene til guppyene, og de ansatte kunne ikke skjønne dette, sverddragere var jo ikke aggressive av seg. Men vi fikk anbefalt å kjøpe ei fødekasse å ha han i så han ikke skulle gjøre mer skade..... :S Huff... Vi visste jo ingenting om fisk, og fulgte bare rådene vi fikk fra "de som kunne det"... Heldigvis gikk 19-literen lekk etter et halvt år, og vi fikk byttet den i en 54-liter mot et lite tillegg etter en stor krangel om reklamasjonsrett og garanti på akvarier.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap