Noke rart som vokser inni filteret

Noen som veit kva dette er for noke?
Alger? Ligner litt på Staghorn algae i denna "lista" av alger... Skjeggalger på Norsk??

PS! Rett meg hvis jeg tar feil!=D

Nei det er nok ikkje denne, men det er mulig at det er ein eller annen algetype. Skjeggalger og håralger samt andre typer har eg vert borti men dette ligner ikkje på noke eg har sett før.

Disse ser litt ut som det er masse kuler i kjede som lager "mønster og greiner" på innsiden av filteret...

Fleire forslag?
Synes det ligner mistenkelig på mose som har kommet inn i pumpa og har blitt misfarget i mangel av lys.... Typisk voksemønster til javamose e.l.
Eg har aldri hatt mose i noen av mine kar... Disse greiene her ser nesten litt gelé-aktig ut.
Det er nok med en knapt synlig liten flis av en mosegren til å få sånt til å vokse... Det kan ha kommet med vann fra et annet kar (butikken?).
Men dette at det er geléaktig, er ikke identifiserbart for min del... Kanskje bare en masse gugge/slim som henger på?
Er ikke dette noe slag, sopp sporer?
TiE
Er ikke dette noe slag, sopp sporer?

Meget mulig...

Ser ikkje ut som det har noen negativ virkning på innbyggere eller annet, men eg ble jo litt nyskjerrig på kva det er.
Hvis du tar det ut, så er det lettere å se... Nærbilde?
Evt kan dy dyrke det i et syltetøygless for å se hvordan dette utvikler seg i lys...
Eg vasket det vekk samtidig som eg skiftet filtermasse.

Filterboksen er gjennomsiktig, så lys har det fått.

Har fjernet det eingang før, så det kommer nok igjen, får då sjå om det kan dyrkes...

Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap