Og så skal jeg prøve meg på saltvann... :) (side 10)


Aggi;
jeg tør ikke si hvor mye og slikt, vanskelig med en fasit. Men i allefall oftere enn jeg har gjort.
Så kanskje 2 ganger i uken? 30- 40%?
Som sagt- usikker, jeg bare slenger ut noen tall her bygd på mine amatør- kunnskaper.

Vi har snakket om å evnt bytte til et større, men beslutningen er nok tatt om å legge det ned.
Har allerede avtalt med butikk om å levere inn dyr/ steiner/ koraller.
Synes ikke dette er en lett avgjørelse.
Ikke pga penger, men føler jeg har sviktet. Men som det er nå må jeg bare være fornuftig og innse at jeg ikke har overskudd til dette prosjektet.
Ferskvannet må prioriteres.

Men jeg er glad jeg prøvde, og jeg synes jeg har lært masse!
Viktigste jeg har lært er at jeg ikke takler det, ikke nå i allefall.

Så jeg får være voksen og innse dette, til det beste for det som lever i lille- karet.

*sukk*
Du er en erfaring rikere! Det er det viktigste å tenke nå. Ingen grunn til å føle at du har feilet. Du prøvde, fant ut at det ikke var noe for deg, og det er det

Ja, jeg vet Mona.
Men det er ikke så morsomt, for jeg vil så gjerne.. i hjertet. Men men.
Må tenke på det beste for det som lever, og for min samvittighet.
Blir som med syke dyr, på ett punkt må hjernen styre.

Takk for støtten, Mona
Umulig å reise fra, med andre ord.... Det blir mer en klamp om foten, da...
Men kunne du ha røsket ut alt utstyret og satt det inn i en 100 liter sammen med et par ekstra powerhead og ekstra levende stein? Uten å øke antall forurensende dyr, altså...? Ville ikke det ha hjulpet litt?

Det karet jeg har nå er komplett pakke, så det er lite utstyr å hente derfra. Da ville jeg kjøpt bedre/ større skummer feks.

Kan være at endel av mine problemer skyldes denne "pakken", ting er ikke bra nok. Så hvis jeg hadde startet alt på nytt i feks 240 L ville ting gått som en drøm.

Men jeg har ikke ledige kar, ingen kar jeg vil tømme og heller ikke mer plass.
Eller.. jeg har plass, men dessverre deler jeg hus med en mann som sier nei
(Eller- noen ganger er nok det bra)

Sitter litt på vippen om jeg skal legge ned noen av ferskvannskarene også, så derfor er det naturlig at "problem/ dårlig samvittighets"- karet er det første som stenges.
MC Darup
Aggi; jeg tør ikke si hvor mye og slikt, vanskelig med en fasit. Men i allefall oftere enn jeg har gjort. Så kanskje 2 ganger i uken? 30- 40%? Som sagt- usikker, jeg bare slenger ut noen tall her bygd på mine amatør- kunnskaper.


Det ene karet mitt (120 liter) har jeg ikke byttet vann i de siste 3 månedene. Her er det frisk fisk og kjempefine koraller som "blomstrer" som aldri før.
Man trenger ikke bytte vann like ofte som til ferskvann, men man må fylle på vann som damper bort. Heldigvis så er det bare ferskvann som damper og saltet blir igjen.
MC Darup
Har allerede avtalt med butikk om å levere inn dyr/ steiner/ koraller. Synes ikke dette er en lett avgjørelse.


Synd å høre at du legger opp, men som du sier må man vel ha overskudd til det for at det skal være noen vits.

Det er sikkert ikke noe problem å få noen til å kjøpe det du måtte ha av levende, så hadde jeg vært deg hadde jeg lagt ut alt på saltvannsforum til salgs. Hadde jeg hatt penger skulle jeg gjerne kjøpt hele pakka av deg selv, inkludert karet om du skal selge det også.

Høyer'n
Det ene karet mitt (120 liter) har jeg ikke byttet vann i de siste 3 månedene. Her er det frisk fisk og kjempefine koraller som "blomstrer" som aldri før. Man trenger ikke bytte vann like ofte som til ferskvann, men man må fylle på vann som damper bort. Heldigvis så er det bare ferskvann som damper og saltet blir igjen.


Det er forskjell på 60 L og 120 L.
Og du har sikkert bedre skummer/pumpe ol enn meg
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap