Og så skal jeg prøve meg på saltvann... :) (side 5)

Fant en grei side som egentlig er en nettbutikk, men den har mye kjekk info om fiskene

Takk, Aggi

(.. men den er lagt under favoritter for leeenge siden hehe)
Jeg ligger et hakk bak deg hele tiden ;P

Som de fleste andre, vennen.

Jeg skal vinne i lotto, jeg... (Det sies jo at man har hell i enten kjærlighet eller spill...)
Så da blir det fart i sakene...
Aggi
:D Jeg skal vinne i lotto, jeg... (Det sies jo at man har hell i enten kjærlighet eller spill...) Så da blir det fart i sakene...


da burde jeg vært steinrik gitt
Ja, jeg også ;P

Tilbake til topic...

Fant denne her... Trenger man virkelig ikke mer for å gjøre et vanlig kar om til saltvannskar?

Aner ikke, men jeg er litt skeptisk til enkle løsninger. Spesielt disse dager :P

Sjekk denne tråden fra saltvannsforum om en som endrer et 350 hjørne til saltvann.

Omgjøring fra fersvann til saltvann
Ja, i den tråden ser det litt mer komplisert ut...
Hvorfor kan ikke ting være enkelt og billig? ;P

Jeg merker at jeg blir nervøs til tider, men regner med at mye av grunnen er at jeg ikke engang skjønner lingoen :P


Og her hopper ting fram og tilbake.
Har ikke blitt klokere ang det lille karet, og vurdere å kjøpe et Red Sea max. Det er en komplett pakke men på 130 L.

Så dermed må det stokkes litt om her, både på framtidige planer og nåværende akvarier.
Virker som om jeg må velge bort Tanganyika hvis jeg skal ha saltvann.
(Noen ganger savner jeg å være single!!)

Skal se om jeg får solgt 420 L, og ha diskus i 240 L...

Huff, slike avgjørelser er kjempevanskelige og tøffe :S
Haha. Du kan jo prøve deg på denne:
"Nei, nå fikk du bil til 169.000..."

Men det var vel kanskje motsatt. Mannen din er litt prippen. :p

Er ikke 240 liter alt for lite til discus?
Kesol
Er ikke 240 liter alt for lite til discus?

Støttes Hadde heller hivi denne på dør, og beholdt 420litern til diskus om det var meg Men det er vel ikke helt opp til meg å avgjøre dette ;P
Altså, i lys av de siste trådene til MC foreslår jeg at Frank og MC gifter seg.
Først bilen, nå dette.

240 L blir aldri kastet ut.
Selv om jeg skulle slutte helt med fisker kommer det til å bli satt bort, men aldri kastet

Dessuten er det jo min drømmebil.. vår bil. Så det argumentet kan jeg ikke bruke

Nå er det avgjort at vi blir å starte lille- karet!

Dermed kan jeg omsider begynne + at jeg får beholde 420 L.
Ahh.. livet er herlig.

Regner med det blir sand, saltvann og slikt kos i helga.
MC Darup
Nå er det avgjort at vi blir å starte lille- karet! :) Dermed kan jeg omsider begynne + at jeg får beholde 420 L. Ahh.. livet er herlig. Regner med det blir sand, saltvann og slikt kos i helga.
Noen som har det =)
Gratulere.
Gleder meg selv til jeg kan ha saltvanns karr igjen, utrolig fasinerende.

Nå er saltinnholdet målt til å være korrekt, 1.023, og det betyr at vi nok tar en bitteliten tur til Akvariemagasinet og kjøper litt levende stein

Har funnet en nydelig stein på Jan Holt jeg skal ha, men vil ha noen mindre også. Og Akvariemagasinet har visst skikkelig kvalitetssteiner med masse liv i
Viktig å få i steiner for å starte innkjøring.
Disse fungere litt på samme måte som filtergugge i ferskvann, enkelt forklart.

Har fått med meg et knallbra tips forresten!
Ikke fylle opp med levende stein fort, for ofte når man kjøper "planter" sitter disse fast på steiner.. og man vil jo ha plass til disse
Meget lurt lite tips for en nybegynner!

Skummeren virker veldig bra, regner med det er endel grums når man akkurat har startet (salt, sand).
Har tømt den to ganger, og det har vært bra med grums i den
Flott!
Gleder meg veldig til å se bilder
Planene mine blir nok lagt litt på is, for de fiskene jeg har lyst på, vil nok kreve større kar en jeg har tilgang til...
Jeg hadde lyst å lage et kar med Nemo og vennene hans... Nemo er greit nok, men vennene krever større plass... Ja, jeg tenker ikke på haiene, altså Men Doris, kirurgfisken, krever jo litt...
Hvis jeg ikke vinner masse i Lotto, snart, så blir jeg nødt å finne meg enn mann med saltvannskar
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap