Sende Ancistrusyngel?

Hei

Har veldig lyst på flere Ancistrus, men i dyrebutikken i Tromsø koster det 89 kroner per stk. og de er bare 1-2 cm, syns det er dyrt..

Tenkte da at jeg kunne kjøpe av noen her inne
Kan man sende Ancistrusyngel med posten? Vil de tåle det? Burde man sende med sånn post over natten? Hva vil det da koste?

Takker for svar

Hilsen Malin
For det første er det ikke lov å sende fisk med posten.
For det andre, tror jeg at du burde beregne ett temmelig stort antall daue fisk ved ankomst, om de ikke er pakket riktig. Slett ikke alle er like gode på nettopp det å pakke fisk.

Prisen på ekspress over natta, er høy. Til sone 5, fra sone 1, koster det noe over 400.- for pakker inntil ett kilo.

Du får prøve å finne noen lokale oppdrettere. Det er garantert noen i Tromsø som får yngel på disse.
Har dere ikke en OK klubb du kan melde deg inn i, i Tromsø? I klubbmiljøene er det oftest lettere å få tak i det en ønsker seg
Da får jeg prøve å få tak i noen Ancistrus i Tromsø da

Men det er jo mange som sender Ancistrusyngel med posten, her inne på AF?

Skal melde meg inn i Tromsø Akvarieklubb, etter ferien.

Enig i at de var dyre, men har du sjekket i alle butikkene i Tromsø?
Dere har jo flere

Meld deg inn i klubben ja, sjekk hjemmesidene deres- ligger det kanskje annonser der?
Evnt send en mail og spør om noen der vet om noen
Ofte går slikt på rykter, de man kjenner osv.
Malin.P
Da får jeg prøve å få tak i noen Ancistrus i Tromsø da ;) Men det er jo mange som sender Ancistrusyngel med posten, her inne på AF? Skal melde meg inn i Tromsø Akvarieklubb, etter ferien.

FLott Malin.

Da kan du komme på auksjonene våres, har vel solgt ancistrus helt ned i 10 kr.
om du står for det signaturen din sier "Alt som lever har et liv!" vil jeg anbefale deg å ikke sende fisk ol i posten. dyrene risikerer en langsom kvelningsdød
Ja, alt som lever har et liv

Men jeg bare lurte :P

Reker og snegler tåler det jo, gjør de ikke? Men de er jo ikke fisk..

Men nå har jeg sendt e-post til noen i Tromsø om de har Ancistrusyngel
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap