Kjønnsforskjeller på N. Caudopunctatus

Jeg har sett litt rundt på nettet etter bilder av nevnte fisk, og har lagt merke til at ingen av de fiskene jeg har sett har en gul linje ytterst på halefinnen som min har.
Hva kan dette komme av?
Mine Caucaer "Kipilli" hanner har en gul stripe bakerst på halefinnen.
Jeg har skjønt at det finnes to varianter av denne cikliden - yellow fin og red fin. Red fin skal visst være adskillig mer aggressiv enn yellow fin.
Hva den gule stripen kan komme av, er jeg usikker på, men muligens har det noe med lokasjon å gjøre....?

Jeg er iallefall sikker på at vi har red fin varianten, Eirik.
Er ikke så sikker på det jeg, i BTN om Tanganyika er det bilde av de to variantene, og red fin har helt klart rød ryggfinne og har et mer rødaktig skjær over seg (som åpenbart er grunnen til at den heter red fin), mens Kipili varianten er klin like de vi har.
Det er flere varianter fra ulike områder i sjøen, men ingen av dem har en gul linje ytterst på halefinnen, ikke Kipili heller.
Berre gløym det
Det er jeg som tenker litt for mye, fant nettop bilder og artikler som gruser mine påstander, må bare beklage
Å neeei, ser nå at jeg har kommet med helt feil påstander her!!!!
Jeg mente selvfølgelig å skrive at vi har yellow fin!

Skjønner ikke helt hvordan jeg har klart å skrive helt det motsatte av hva jeg egentlig mente, men så er det iallefall.. *rødme*
Sånt skjer alle
Jeg tar også feil, vi har ikke Kipili, men den vanlige caudo'en i yellow fin-variant
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap