Populært med rekeegg

Vi spiste reker til middag i går og under måltidet så kom jeg på at eggene som er på rekeskallet er kanskje noe ciklidene mine liker. La oppi en liten klump og de ble helt ville av begeistring.
Eggene er gratis og skal hives allikevel...
Det går sikkert an å fryse ned til senere (hvis du orker å skrape ut).
Trykkes flat i en pose før frysing så kan du lett knekke av små biter. Men ikke for ofte eller for mye. Det skal ikke ligge igjen rester.

Shiramor
Vi spiste reker til middag i går og under måltidet så kom jeg på at eggene som er på rekeskallet er kanskje noe ciklidene mine liker. La oppi en liten klump og de ble helt ville av begeistring. Eggene er gratis og skal hives allikevel... Det går sikkert an å fryse ned til senere (hvis du orker å skrape ut). Trykkes flat i en pose før frysing så kan du lett knekke av små biter. Men ikke for ofte eller for mye. Det skal ikke ligge igjen rester.

Hæ? Spiser dere ikke rekerogna selv? Det er jo nesten bedre enn selve reka...
Aggi
Hæ? Spiser dere ikke rekerogna selv? Det er jo nesten bedre enn selve reka... :D

*urk* Rekerogn som menneskeføde? Jeg spiser aldri rekerogna... får helt grøssninger bare av å ta på dem for å fjerne dem. Har aldri spist den!

Har forsøkt å gi fiskene mine rekerogn ved et par tilfeller, og det er mektig populært ja! Men det er viktig å ikke overdrive, det forurenser noe grassalt om det blir liggende rester igjen.

mona o
[QUOTE=Aggi]Hæ? Spiser dere ikke rekerogna selv? Det er jo nesten bedre enn selve reka... :D

*urk* Rekerogn som menneskeføde? Jeg spiser aldri rekerogna... får helt grøssninger bare av å ta på dem for å fjerne dem. Har aldri spist den!

Har forsøkt å gi fiskene mine rekerogn ved et par tilfeller, og det er mektig populært ja! Men det er viktig å ikke overdrive, det forurenser noe grassalt om det blir liggende rester igjen.

Hehe... Bedre enn den fineste kaviar... Ingenting å urke for
Smak!
Jo egentlig spiser jeg rogna selv, men det som er enda bedre er å suge ut kraften fra rekehodet (hvis ikke det er missfarget). Men folka rundt bordet ser så rart på meg...
Nå prøvde jeg erter til mallene, men ciklidene stjeler dem.
Der går grensa for min del.... Rekehodene frister ikke meg... Men min mor pleier å gjøre dette, også, så du er ikke alene om det....
Kanskje man kan gi innholdet i rekehodene til fiskene? Noen som vet?
Shiramor
Jo egentlig spiser jeg rogna selv, men det som er enda bedre er å suge ut kraften fra rekehodet (hvis ikke det er missfarget). Men folka rundt bordet ser så rart på meg...

Det med å suge ut hjernen og "kraften" fra rekehodene, gjorde (og gjør) alltid moren min også. Husker godt at vi fire barna satt rundt bordet og glante på henne med skrekkblandet fryd av det. Ingen andre i familien orket tanken, men mora mi suger i seg rekehodet med stort velbehag! *grøss*
Men så er hun vokst opp i smalahovud-land også, da, og spiser det jevnlig enda... (Sogn og Fjordane). Som barn spiste de saueøyne under slaktingen, det var jo de lekreste sukkertøy, mener hun...

Jeg kjenner pizzaen i magen vende på seg akkurat nå, bare ved tanken på rekehjerner og saueøyne...
Det der med suging av rekehodet er veldig vanlig blant drevne rekespisere... Selv er jeg motstander av smatte- og slurpelyder under måltidene, så det har aldri apellert helt til meg. Ikke spiser jeg rekerognet heller, men jeg fôrer alltid med det - til veldig stor begeistring fra fiskene!

Men var det frosne reker dere spiste? Jeg trodde ikke det var rogn i rekene på denne årstiden, men det er mulig jeg tar feil.
spiste rege-rogn for ikke så mange uker siden så det finnes nok
Owæh! :S Jeg synes reker uten skall ser ut som tjukke, ekle larver, og nekter å i det hele tatt smake, og så er det noen som spiser hjernemassen også? Blærgh! Jaja, hver får velge selv hva h*n liker å spise selv (jeg synes tørket blekksprut er godt).

Men det var en god idé med rekerogn som fiskemat, har aldri tenkt på det før. Kanskje jeg skulle se om det er noe slikt igjen neste gang resten av huset spiser reker.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap