Pestsnegle

Jeg hadde utrolig mange pestsnegle i mitt gamle akvarium. Og nå har jeg skaffet nytt og alt. Men de gamle pyntegjenstandene vil jeg gjerne ha over til det nye.
Jeg har vasket, skrubbet og alt mulig for å fjerne sneglene fra pyntegjenstanden. Den har også stått uten vann i over 24 timer. Spørsmålet er: Kan noen pestsnegler overleve uten vann? Hva med egg?

Usikker på om jeg tørr å sette pyntegjenstanden i det nye akvariumet, vil jo unngå sneglene.
Jeg kan ikke se noen snegler, men litt vanskelig siden det er umulig å se inni osv...

På forhånd takk =)
trenger virkelig hjelp her...
Hvis du tilsetter pyntegjenstander i et nytt akavrium gradvis, vil du (sannsynligvis) legge merke til om det har kommet snegler med. Tomt, nytt og lyst akvarium, og en snegle - du vil se den.

Så gjelder det å knerte den før den legger egg.
det har aldri skjedd før.. Som regel så følger snegler med planter, ikke pyntegjenstander.
Men brukte pyntegjenstader så kan det hende det følger med snegler. Men det vil si at snegler overlever uten vann i mange dager/mnd?
Kan du ikke bare koke pyntegjenstandene?
det kan jeg gjøre, var ikke klar over at man kunne det.. Takk for råd =)
Er usikker på om sneglene klarer seg lenge over vann...
Bruk hårføner, tviler på at sneglene overlever det.
Legg pynten i salt. Ikke saltvann, men tørrt salt. Dette tørker ut evt. egg og snyltere...
ahh, masse gode tips =) Takker
Tilfeldig bekjentskap
© Aqva Terra Eco Tours, Felipe Cantera
Reklame for plussmedlemskap