Apistogramma agassizii-egg.. -Tok meg på senga... Trenger råd...

Hjelpemeg nå har Agassizii'ene jammen meg lagt egg i 150-literen... Lurte litt på hvorfor hannen har vært så aggressiv mot guppyene og sverddragerne i det siste... (Han har frynsa guppyhalene opp ganske grundig).
Jeg føler meg litt tatt på senga, for dette var ikke planlagt, nei... Trodde de var for unge, jeg...

Har tenkt på å fjerne levendeføderne fra dette karet.
Men jeg har jo også en ancistrus, fire glødelysdanioer og fem SAE... ... Går dette bra, tro?

Eggene er rosa og er avlange... Aner ikke hvor lenge de har hengt der... Hvor lang er klekketiden?
Ancistrus og egg er vel sjelden en helt heldig kombo? :s
Tja... ikke godt å si... Det er ikke plass til både en ancistrus og en apisto, så hvis apistoen gjør jobben sin, så tror jeg eggene får fred fra ancistrusen... Er ikke skråsikker, men håper... Det er god algevekst i dette karet, så det holder nok ancistrusen i hevd... Derfor trenger jeg den der, også ;P


Mykkji lys og mykkji alger, tru og håp det kan du få med....
En ancistrus som -vil- ha eggene klarer neppe apistoene å holde unna dessverre - ancistusene er jo tros alt "pansrede kjøretøy"
Du sier noe der... Heldigvis så er apistoene små, og ancistrusen stor, så jeg prøver å gjøre huleåpnngen mindre ved å bygge steiner foran...
God idé?
Det vil jo tiden vise - gi oss tilbakemelding da
Jepp! Er jo ikke sikkert eggene klekker, for pH er noe høyere enn anbefalt... Men eggene er nå iallefall kommet, så vi får se...
I dag sjkkket jeg hula, og nå er den tom
Det vil si... hula er fremdeles strengt bevoktet, men det virker ikke som om det er noe å vokte... Kan ikke se noe yngel.... Da gikk det sikkert skeis denne gangen... Ett steg fram, og ett tilbake...

Hvor store er slik yngel? Regner med de er litt større enn danio-yngel... I og med at eggene er større...
Se etter sandkorn som beveger seg
Holder yngelen til nede i sanden?
Jeg ser så dårlig akkurat nå... Enten allergi eller betennelse som gjør det...
De er kjempegodt kamuflert, og holder seg svært nær bunnen (enten det er sand eller en rot de opplever som bunn) - så de kan være skikkelig vanskelige å få øye på!
Ok... Men tror egentlig ikke det er noe der... Har nistirret inn i karet mange ganger i dag, men har ikke sett yngel, nei...
neinei.....
Da får apistoene ha bedre lykke neste gang!
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap