kjøpt meg co2 annlegg men skjønner ikke dette helt:(

jeg har kjøpt dette co2 annlegget



men jeg skjønner ikke hva jeg skal ta først av de 3 posene jeg fikk med og hvor mye vann som skal være her..


takker for svar og hjelp
Den store posen skal i først. Fyll opp vann til merket, ca 3 cm under toppen av flaska, ha deretter i bakepulver og gjær (de siste to posene)

Det er ikke allverden av produksjon av Co2 med dette oppsettet. Bruker derfor selv DIY-sats, med ca 3 ganger så mye Co2-produksjon

Omtale om dette settet kommer i løpet av uka, forresten
hva skjer vist man tar alt opp i sammtidig???
Skjer vel ikke stort annet enn om en ikke blander. I henhold til bruksanvisningen skal en jo riste det hele etterpå, for å få raskere effekt
hehe ok nå bobler det som bare det her i karret
Frank Angell
Den store posen skal i først. Fyll opp vann til merket, ca 3 cm under toppen av flaska, ha deretter i bakepulver og gjær (de siste to posene) Det er ikke allverden av produksjon av Co2 med dette oppsettet. Bruker derfor selv DIY-sats, med ca 3 ganger så mye Co2-produksjon ;) Omtale om dette settet kommer i løpet av uka, forresten ;)


Har denne jeg også, og det var det lite futt i. Hvordan er blandingsforholdet med den hjemmelagde satsen i den flasken der?

Og hva hvis jeg lager et sånt vannfilter, vil det "bremse" for mye?
Mener å ha lest at en sånn tilbakeslagsventil bremser for mye også(?)
Er dette settet for lite til å ha noe imellom?
Og hva med lengden på luftslangen? Jeg har flaska stående i skapet under(Rio180)?

Slenger på et helt annet spørsmål(hvis det er greit?)
Som sagt, jeg har et Rio 180. Og der må man jo bytte den filtervatten ofte.
Disse store posene med filtervatt de selger f.eks her:

http://www.webzoo.no/site/maler/x/default.asp?case_vis=produktutlistning&HKatID=36&katID=184

er det mange store "ark" med filtervatt som man kan klippe til eller er det som en pose med bomull? Er vel litt billigere å kjøpe en pose der enn de pakkene fra Juwel.
Siden jeg ikke har peiling og er nybegynner så vet jeg ikke om de posene er som en pose med bomull og om man da må "bake" seg et firkantet filter hehe. De er kanskje til bruk i helt andre filtere?
Jeg bruker på en stor ketshup flaske, tror den er ca like stor som din

Framgangs måte

- Ha ca 2,5-3 dl sukker
- 2,5-3 dl varmt vann
- Rist godt (til sukkeret er oppløst)
- 2,5-3 dl kaldt vann
- 2 strøkne teskjeder med tørrgjær
- Rist (til gjæren er oppløst)
- ca 2 teskjeder med bakepulver(strøes på overflaten)
- VIPPS, boble, boble:0)

Filten kommer som vanlig som store flak, rullet eller brettet sammen.
Selv kjører jeg med DIY-sats i flaska nå. Fyller enkelt og greit opp sukker til merke 1, og vann til merke 2. Rister godt, strør på litt tørrgjær og bakepulver på toppen av vannet. Vi snakker kanskje om en halv teskje av hver.
Rister ikke dette ut i vannet!

Hos meg gir dette en bobletakt på ca 40 bobler i minuttet.

PS: Satsen kan godt få stå ett par dager å bruse av seg. Etter 18 timer hadde jeg en bobletakt på ca 90 i minuttet.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap