Mollyen min har rart øye

Mollyen min har fått helt rart øye.. Ser ut som det er ødelagt. Han svømmer helt fint og spiser, men det er noen ganger han svømmer på bunn...
Hva kan det være? Må jeg ta livet av den?

Han ble plutselig veldig pigg. Han svømmer litt rundt med dama si.. Men øyet er sånn forsatt ..
Ut i fra bildet er det ikke mulig å si hva dette er. Du får ta ett bedre bilde, eller forsøke å forklare åssen det ser ut Ellers vil det jo kun være gjetting, og det er ingen tjent med.

Ser øyet hovent ut? Ser du skade på øyet? Er øyet "poppet" ut av hodet? Er det større i diameter enn det andre?
Rett å slett, besrkiv øyet i forhold til det friske
Øyet ser skada ut. Det er litt "poppet" ut av hodet.. De et større i diameter enn det andre..

Hvis du ser på bilde 1 , sånn ser det øyet som ikke er skadet ut

Bilde nummer 2 er det øyet som er skadet
Jeg ser verken kritisk pop-eye eller kritisk skade på øyet til fisken din. En evt skade vil derfor være å regne som relativt overfladisk.
Siden det er ulik diameter på øynene, kan dette dreie seg om en gammel skade, med evt tilbakefall.

Jeg ville ikke gjort noe ekstra ut over å ta ett par ekstra vannbytter de nærmeste dagene, samt sørget for at vannverdier\ kosthold er så bra som overhodet mulig
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap