Peacock Blue Head kjøpt i Trondheim
Hei
Jeg har kjøpt 2 stk (dverg) ciklider som i butikken hadde navnet "Peacock Blue Head". Hun i butikken mente det var en apisto av et eller annet slag, men hadde ikke så mye mere info. Har prøvd å google navnet, men får stort sett opp ulike malawiciklider. Har noen mere info eventuelt link til mere info?
Jeg har kjøpt 2 stk (dverg) ciklider som i butikken hadde navnet "Peacock Blue Head". Hun i butikken mente det var en apisto av et eller annet slag, men hadde ikke så mye mere info. Har prøvd å google navnet, men får stort sett opp ulike malawiciklider. Har noen mere info eventuelt link til mere info?
Postet 03.07.07 kl 12:54
Postet 03.07.07 kl 13:15
Postet 03.07.07 kl 13:33
Kesol[URLBLOCK1] Står som "blue head" på diverse nettsider.
Nei, er nok ikke den. Kjøpte selv 4 stk av "peacock blue head" i dag, så om noen har mer informasjon om denne mottas det med takk. Fikk omtrent samme informasjon som Johs, at det skulle dreie seg om en Apistogramma, muligens en variant av agassizi. Ikke noe ekspert på området, men er rimelig sikker på at det ikke dreier seg om en agassizi variant. Skal la de få gå noen dager i karet før jeg prøver å ta noen bilder av de.
Robert
Postet 12.07.07 kl 01:55
Postet 12.07.07 kl 08:02
Postet 12.07.07 kl 11:13
Endret: 12.07.07 kl 11:13
Skal stikke innom i dag, og se om jeg får samlet litt info om filsken.
Som: arts navn(latinsk), og tatt noen bilder for deg;0)
Skal du handle der, og ikke har info om fisken fra før, lønner det seg å snakke med Kurt Helge.
Ok mann(kjenner'n fra før privat), og tror det er den eneste med litt peil på fisk der.
De har også bøker som du får låne, å lese om fisken, om du spør.
Lån deg en bok, sett deg ned med en gratis kopp kaffe, og les;0)
Kalle
Som: arts navn(latinsk), og tatt noen bilder for deg;0)
Skal du handle der, og ikke har info om fisken fra før, lønner det seg å snakke med Kurt Helge.
Ok mann(kjenner'n fra før privat), og tror det er den eneste med litt peil på fisk der.
De har også bøker som du får låne, å lese om fisken, om du spør.
Lån deg en bok, sett deg ned med en gratis kopp kaffe, og les;0)
Kalle
Postet 12.07.07 kl 12:04
Postet 12.07.07 kl 13:01
Postet 12.07.07 kl 15:38
Postet 12.07.07 kl 18:05
Postet 12.07.07 kl 18:22
Postet 12.07.07 kl 18:25
Postet 12.07.07 kl 18:33
som du sier.. Ja dette er en hybrid og det er svært sjelden man finner hunner av disse.Malawi er best[QUOTE=TiE]Har nå lest et par andre plasser, at det er snakk om en [B]hybrid[/B]. Det finnes ikke([B]svært sjedent[/B]) hunner av de...
Takker for hjelpen med å finne ut hva jeg har kjøpt. Synd at det ikke vil bli mulig å bruke disse til ett eventuelt oppdrett, men de pynter da i det minste opp i karet.
Robert
Postet 12.07.07 kl 23:59