Guppy med fødselsvansker\ bukvannsott?

Hei! Jeg har nå hatt en gravid Guppy hunn- Og den har veldig stor Buk.
Har gått gravid lenge.. Den har helt rød flekk. Men jeg skjellene rundt buken står litt ut? kan det være bukvannsott? Hu har ganske tynn avføring, og spiser ikke så mye... overser maten og ''kjemper'' seg ikke fram hvis hu vil spise heller.
Hu bare ligger på bunnen....
jeg vet hu er gravid men hvorfor føder hu ikke snart? Alle de andre jeg har hatt har født med en gang og hadde ikke så stor buk. Skal få lagt inn et bilde: MÅ ha svar fort!

Takker=D
Enkelte levendefødere kan ha store problemer med fødselen. Den kraftige avlingen på disse har blandt annet bidrat til at kullene er unaturlig store, og yngelen likeså.
Det er av den grunn en del fisk som dør av fødselsvansker.

Det du her beskriver, høres ut som en fisk som har slitt så lenge med fødsel, at hun har pådratt seg sykdom(mer). Bukvannsott høres ganske riktig ut, ut i fra dette med skjellreising.
Det kan også være at hun er så sprekkferdig med yngel at skjellene reiser seg, men dette er noe som inntreffer ytterst skjelden.

Om du har muligheten, bør du issolere fisken fra de andre, og deres stressende adferd.
Dette må gjøres i ett eget kar\ bøtte, der vannet holdes levelig (opprettholde vannverdier, temperatur, og gjennomlufting av vannet).
Tilsett i dette karet, 20g salt (vanlig bordsalt) pr 10L
jeg har en guppy med akkurat samme problemet her nå. tenkte å slippe den ut alene i en 15 liter i løpet av kvelden,hun ser sprekkeferdig ut. gjemmer seg blandt hygrophiliaen eller ligger på bunnen hele tiden.


men hva skal saltet hjelpe på?
tiger alexander
men hva skal saltet hjelpe på?
Saltet gjør det litt lettere å være fisk for ei stund.
Det hele handler om osmoseregulering av væskeinnhold i cellene.
Ja..
Min Døde morningen etterpå.
Hu hadde en rød flekk på sia.. så ut som en indre blødning eller noe.
Men har kjøpt en ny hunn nå.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap