blir guppyer ofte gravide?

i starten hadde vi en han og en hun guppy. dama var vist gravid eller la bare på seg veldig mye. hun ser gravid ut når jeg har sammenlignet med bilder av gravide guppyer. vi fikk dem litt etter jul og med en gang la hun på seg, men ingen unger haar kommet.

hannen døde for ca 1 mnd siden. vi kjøpte en ny han, og noen dager sener 2 damer. hvor ofte kan guppyer bli gravide og tar det lang tid før det synes?
Jeg holder en knapp på at den har førr opptil flere ganger, uten at dere har merket det.

Mann + dame = yngel. Det er ikke noe som heter ikke-gravid guppydame. Husk også at damen kan føde 2-3-4 kull på en befruktning.
ok, men hun er fremdeles feit. kan jo hende at noen bare har spist dem.
naits
ok, men hun er fremdeles feit. kan jo hende at noen bare har spist dem.

Hvis en hunn fremdeles er feit etter en fødsel, så har hun sannsynligvis spist seg stappmett på egne unger
Mine hunnguppyer pleier vanligvis å la yngelen være i fred, iallefall er det alltid mange, mange yngel igjen etter en fødsel. Har ikke merket noe til at de spiser yngel mht antall. Men vanligvis har jeg hatt guppy i kar med mye flyteplanter og da klarer yngelen seg godt, fordi de kan gjemme seg der.

Men nylig flyttet jeg noen guppy til en 250 liter, der det ikke er en eneste flyteplante. I dag så jeg at den ene hunnen hadde født, det krydde plutselig av småyngel i karet. Og der var hunnen også, med en liten haletipp stikkende ut av kjeften... Første gang jeg har sett at mine har spist dem (men de skal visst ha det for vane).

Mener å ha lest en gang at en guppyhunn i gjennomsnitt føder en gang pr mnd.
Noen som vet hvor lenge en guppy er gravid da?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap