- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Hvit tåke
Hvit tåke
Jeg har nå funnet ut at den hvite tåken kommer av Tetra tabimin. Jeg hadde aldri opplevd det før og først den dagen når jeg kjøpte tabmin og brukte den så ble det en hvit tåke i vannet.
Og det forsvant så klart etter noen timer, men så fikk dem en ny tabimin og tåken kom tilbake.
Så det ser mer ut som dette var maten og ikke, må gudene vite hva det het det alle trodde det var.
Så mest sannsynlig så kommer dne tåken av tabimin. Eller tar jeg feil nå?
Har snakket med flere som er enig i at dette kan være tabimin siden jeg aldri hadde hatt det før.
Og det forsvant så klart etter noen timer, men så fikk dem en ny tabimin og tåken kom tilbake.
Så det ser mer ut som dette var maten og ikke, må gudene vite hva det het det alle trodde det var.
Så mest sannsynlig så kommer dne tåken av tabimin. Eller tar jeg feil nå?
Har snakket med flere som er enig i at dette kan være tabimin siden jeg aldri hadde hatt det før.
Postet 05.07.07 kl 13:54
Tabimin, skal ikke lage mer grått vann enn annet fôr. Ha rselv brukt en del tusen tabletter av dette fôret, uten problem.
Det jeg antar er tilfellet hos deg, er at du er svært nært grensen for ubalanse. Når da en såpass rikelig mengde fôr tilsettes på en gang, bikker det hele akkurat over kanten, men ikke værre enn at det henter seg inn relativt fort.
Det jeg antar er tilfellet hos deg, er at du er svært nært grensen for ubalanse. Når da en såpass rikelig mengde fôr tilsettes på en gang, bikker det hele akkurat over kanten, men ikke værre enn at det henter seg inn relativt fort.
Postet 05.07.07 kl 17:41
Postet 05.07.07 kl 19:49
Postet 05.07.07 kl 20:00
I det siste så har jeg matet annen hverdag ca, eller 2 dager mellom hver gang, men kommer uansett tåke med de der tabimin. Som jeg begynner å bli lei av. Annen mat går fint, flakfôr osv.
*sukk* Kjenner at dette begynner å bli tungt. Redd for at fiskene skal dø osv. Men det er joe noe man må gå igjennom når man har akvarium regner jeg med =)
*sukk* Kjenner at dette begynner å bli tungt. Redd for at fiskene skal dø osv. Men det er joe noe man må gå igjennom når man har akvarium regner jeg med =)
Postet 05.07.07 kl 20:12
Postet 06.07.07 kl 21:12
Postet 07.07.07 kl 13:58
Postet 07.07.07 kl 14:11
Postet 07.07.07 kl 14:13
Postet 07.07.07 kl 14:22
Postet 07.07.07 kl 14:27
Postet 08.07.07 kl 11:54
Postet 09.07.07 kl 12:09
Jeg ville redusert den totale belastningen på akvariet.
Med dette mener jeg:
Redusert mengden fisk om mulig.
Økt filtervolumet, slik at det er flere bakterier til å ta seg av avfall.
Redusert mengden med biologisk avfall, deriblandt fôr (det fôret fisk ikke kan nyttegjøre seg driter de ufordøyt ut igjen)
Med dette mener jeg:
Redusert mengden fisk om mulig.
Økt filtervolumet, slik at det er flere bakterier til å ta seg av avfall.
Redusert mengden med biologisk avfall, deriblandt fôr (det fôret fisk ikke kan nyttegjøre seg driter de ufordøyt ut igjen)
Postet 09.07.07 kl 14:53
Postet 10.07.07 kl 12:34
Litt gammel tråd dette, men jeg graver den opp fordi jeg har akkurat samme problem. Tetra Tabimin gjør at vannet blir hvitt/gråaktig og du ser "fibrene" fra tablettene sveve rundt i vannet til filterene tar dem.
Tabletten daler ned til bunnen, pansermallene hvier seg over og grumset kommer.
Nå kjører jeg 2 pumper i en 110L så det står ikke på filterkapasitet.
Noen tips til alternativt synkemat til pansermallene ?
Edit: Sorry, så nå denne tråden var _veldig_ gammel.
Tabletten daler ned til bunnen, pansermallene hvier seg over og grumset kommer.
Nå kjører jeg 2 pumper i en 110L så det står ikke på filterkapasitet.
Noen tips til alternativt synkemat til pansermallene ?
Edit: Sorry, så nå denne tråden var _veldig_ gammel.
Postet 26.11.09 kl 20:59
Endret: 26.11.09 kl 21:06