Oscarene mine: Samme kjønn eller S/M forhold.

For 3-4 mnd siden fikk jeg tak i 2 (nå) 20 cm store, stygge og helt fantastiske Oscar-beist. Det var kjærlighet ved første plask, selv om jeg fortsatt er små-redd dem, for de er råsterke, og raske.
Da jeg fikk dem, fikk jeg beskjed om at det var han og hun, noe jeg slo meg til ro med (ja, jeg er blond). Men nå diskuterer jeg og gubben om de er av samme kjønn (som han tror), eller har et Sado-Maschosistisk forhold (som til og med jeg har begynt å tvile på). I perioder slåss de så skjella fyker, har dra-kamp med munnen, og en der begge opp med åpne sår. Så ligger de plutselig i et hjørne, tett inntill hverandre, og nærmest koser.
De bor i et 240 l kar, og botsett fra slåssinga virker de superfornøyde, og interessert i alt rundt dem. Men, jeg får vel bare innse at jeg må kvitte meg med den ene av dem.....
Hva bør jeg ta for en slik stygg-vakker skapning? Aller helst vil jeg bytte i en stor hun, men det er vanskelig å få til. Men, gir den omså bort. Vil den gjenværende synes det er greit nok å være alene? (disse to har visst alltid vært sammen). Har forsøkt annonser, spurt i dyrebutikker i Molde og Ålesund (men de har ikke store nok kar), og spurt meg for.... Hjelp, jeg vil ikke avlive denne helt spesielle fisken. Hva kan jeg gjøre? Tør ikke ha dem begge lengere, av deres egen sikkerhet.
PS, er uten internett en stund framover, men skal prøve å få sjekket forumet innimellom. Men, hvis noen har innmari gode råd, eller kunne tenke seg fisken, send en sms: 9302 9518
Kjøp større karr og få flere.
Nei ikke lett dette, men ofte bør man tenke på størrelsen på karret og hvor stor og fort fisken vokser.
Håper du får solgt/gitt bort fisken, vis det er den veien det går.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap