Spørsmål ang. Powerhead i Malawi kar

Skal starte opp mitt første malawi akvarium. Karet er på 350 liter, og jeg har et utvendig filter som ikke holder helt mål.
Tenkte å kjøpe meg en Powerhead.
Og da kommer spørsmålene;

Hvor stor Powerhead trenger jeg ?
Et merke som er det optimale ?

Legger gjerne med linker.

Mvh.
Alexander Johnsen
Jeg har brukt
denne fra Aquarium Systems. Du kan like godt kjøpe en 1200 med en gang. Fodelen med disse er at de har med slange som monteres på utblåsingen slik at du få ekstra øksygen inn i vannet.

Jeg kjøper blåfiltermatter og stikker innsuget inn i dem, dermed får jeg ekstra filtering. Skjærer bare en "slisse" i kortsiden på en firkantet "svampkloss" og så henger jeg den i akvariet. Bak noen steiner eller bak innredningen.

Eller du kan lage filter i bakgrunnen som dette her. Blåsvampen fungerer veldig bra som biologisk \ partikkel filter med ett pumpehode. Her kan du dele av hele endeveggen i akvariet for ett kjempe stort filter som trenger kun å rengjøres maks 1 gang i året, eller fylle opp bak en bakgrunn.

Her er en artikkel om det.
Selv har jeg meget gode erfaringer med tre merker av pumpehoder:
Aquarium systems.
Aquaclear.
Aquamedic.

I ett 350L malawikar, ville jeg satset på noe med stor gjennomstrømming. Mye større enn det Cyberbob666 anbefaler
Kan nevne at jeg i 375L selskapsakvarie kjører med 2500+1700 L\t gjennomstrømming.
Det er det minste jeg ville brukt til malawi.

Hvilket filter er det du faktisk har? Grunnen til at jeg spør, er for å vite gjennomstrømmingen på dette, samt om du trenger noe mer til filtreringen
Filter som jeg har, heter så mye som 750 Via Aqua Proffesional.
Vet at dette filter er alt for lite, men ettersom hus planer tar alle pengene Så tenkte jeg at en kraftig Powerhead ville være tingen

Mvh.
Vurderer veldig å gå til annskaffelse av Aqua Medic Ocean Runner PH2500.
Går det ann å få kjøpt "svamp" tl denne, som tar en del av gromset ?

Mvh.
Økt sirkulasjon hjelper fint lite på den biologiske kapasiteten til filteret. Og som du selv har nevnt; dette er alt for lite filter til ett kar med denne størrelsen, spesielt til kravstore fisk som malawi.

Ang Ocean runner, ble mitt levert med boks til svamp, og formskåret svamp.
På grunn av den høye gjennomstrømmingen, tettes den vesle svampen temmelig fort, og jeg gikk derfor over til å bruke to sammenlimte proflow svamper.
Disse passer - med litt juks :p
Man kan aldrig ha för mycket genomströmning...nästan
Alexander Johnsen
Skal starte opp mitt første malawi akvarium. Karet er på 350 liter, og jeg har et utvendig filter som ikke holder helt mål. Tenkte å kjøpe meg en Powerhead. Og da kommer spørsmålene; Hvor stor Powerhead trenger jeg ? Et merke som er det optimale ? Legger gjerne med linker. Mvh. Alexander Johnsen

Om du har sett någon film från malawisjön så ser du att det är mycket rörelse i vattnet.
Och de som varit där säger att de när du tror du har för mycket ström i vattnet skaffa en pump till.

men det beror lite på vilka arter du skall ha?
Klipp levande lever i starkar ström.(Mbunas i stort sett)

mvh Kjell
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap