Usikker på medisinering

Argh! I går tenkte jeg at nå har jeg jammen vært sykdomsfri en liten stund. Men, det skulle jeg ikke ha tenkt... Først oppdaget jeg nok en gang hvit avføring fra en av discusene. Men det er egentlig det minste problemet. Verre er det at jeg nettopp har oppdaget hvite prikker på 8-tallskulene mine. De har bare vært her i drøye uka, så det kan så definitivt ha blitt med noe dritt fra butikken (eller det vet jeg egentlig at det var. 2 av 8-tallskulene i butikken hadde sår på ryggen). Hva de hvite prikkene er, er litt tidlig å si. Jeg synes ikke det ser ut som klassisk hvitprikk. Men det største problemet er: på tirsdag skal jeg inn på sykehus og være der en lengre tid. Jeg har ikke tid til å vente på at prikkene skal utvikle seg. Skal jeg medisinere, må jeg starte i kveld. Da rekker jeg 3 dager (som trengs ved bruk av eSHa). Spørsmålet blir enkelt: skal jeg kjøre på med eSHa 2000 og Exit i kveld, så jeg rekker å fullføre kuren? Jeg tenker begge deler, ettersom jeg ikke vet hva som faktisk feiler dem. Det måtte jo bare skje akkurat nå...
Kveld er det ikke, men svarer likevel.

Jeg antar at du har kula i brakkvann? Da er det grantert ikke den vanlige hvitprikken. Den er død og ennå mer død ved denne saliniteten.
Mest trolig dreier det seg om parasitter i familien Amphileptus.
Det er meget lite info om behanding av denne er jeg leiter, så jeg ville nok forsøkt med en kombo-kur med eSHa her.
Nei, de er ikke i brakkvann ennå. Tenkte jeg skulle begynne å øke saliniteten i dag. De ble holdt i ferskvann i dyrebutikken, så jeg er forsiktig nå i begynnelsen. Jeg ville ikke gi dem sjokket å bli transportert 9 timer, å havne i et nytt hjem og få salt i vannet samtidig. Dessuten var det filteret jeg hadde ledig, innkjørt i ferskvann, så jeg må ta en meget sakte økning.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap