fått tak i 5kg co2brannslukker

fikk den billig av noen som gikk konkurs, og tenkte dermed jeg kunne bruke den til akvariet.

Lurte da på om det er trygt å skru av brannslokker-dingsen oppå, og sette i ventil, eller vil da gassen gå rett til værs??
Ikke det at jeg har peiling, men jeg ville ikke prøvd å gjøre noe før du har fått uttalelser fra fagfolk. Eventuelle tilpasninger kan sikkert utføres på steder der man fyller på co2...
okei. tenkte det muligens var bare å skru av toppen, og sette på ny
Få et brannslokkerfirma til å gjøre det for deg. De kan bytte ut slokkertoppen med stigerør med en slik kran du ser på bildet og trykkteste og fylle den. I tillegg trenger du en trykkregulator med nåleventil for akvariebruk. Denne reduserer trykket fra flasketrykket på 60 bar til mellom 1 og 2 bar og lar deg regulere mengden. Skru av toppen med trykk på vil vel få flasken til å ta av som en rakett med livsfare for alle i nærheten.
Å åpne en flaske med høytrykk i skal ikke gjøres. Kan garantere deg at om du først begynner å skru av selve slukkemekanismen, vil denne fly av og trolig rett i trynet ditt på grunn av trykket i flaska.

Overlat jobben til proffer, så berger du både flaska og helsa
Tilfeldig bekjentskap
© Per Gunnar Stenersæter
Reklame for plussmedlemskap