er fisken syk?

jeg har et par tigerbarber. den ene barben henger mye ved pumpa der vannet strømmer inn. begynner den å bli syk, eller liker den bare å drive i strømmen? så fort den andre barben kommer bort så er den like leiken igjen, men etterhvert går bort til pumpa. burde jeg holde et øye med denna, eller er det helt vanlig?
Har du bare to tigerbarber, er dette for lite. Den ene vil da oftest bli ett mobbeoffer, og få en type adferd som den du beskriver.
Desverre er det ofte at mobbeofre dør en langsom død, i værste fall blir den syk på forhånd og kan smitte alle andre fisk...
jeg har et 96L. hvor mange tigerbarber vil du anbefale? hvor mange kan jeg sleppe utti om gangen? et raskt svar hadde vært glimrende
I basen står det at tigerbarber bør være minst 5 individer. Hvis du har plass til flere enn dette, så er det bare en fordel å ha flere enn fem. Da vil du kunne tåle et visst tap, uten å måtte føre inn nye fisker for så å enda en gang utsette karet for smitte...
da legger jeg til 3 til, å så legge til flere etterhvert. takker for svar
96L er på kanten av hva som er forsvarlig å ha disse fiskene i over tid. De er plasskrevende, mobbete og kan være noen utysker.
Om du har noe særlig annet med fisk i karet, ville jeg rett å slett tatt en vurdering på hva du har lyst til å ha.

Som ett rent artskar med tigre, og evt ett par ansictruser, kan dette fungere bedre Men da kan du godt ha en stim på 8-10 fisk
Det er stim fisk så jeg mener de bør være fra 5- til mange flere inndivider. Mener selv at disse fiskene passer best til å være i et artskarr.
det jeg har, er 2 maller og 7 barder. artskar..kan noen forklare det? er det en annen type akvarium?
artskar er ett akvarie med bare en fiskeart i Dvs at tigerbarber bør bo sammen med bare tigerbarber.
Den er grei. Da er jeg på god vei til å bli en klokere akvarist
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Erik Telnes
Reklame for plussmedlemskap