Er dette gullfisk egg?

Legger ved et bilde, fant masse sånne hvite egg? i javamosen i gullfisk karet. Beklager kvaliteten men hadde bare mobil.
Etter skikkelig latterkule kommer riktig bilde.
Det første bilder er i alle fall ikke egg, det har vi vel begge konstatert :p

Syntes det er litt vanskelig å se dette av mobilbildet. Mener å huske at de eggene jeg så ble lagt hos meg selv var gulere. Det er en del år siden, så husken kan spille meg ett solid puss - igjen...

Siden du ikke har noe annet som kan presse egg i karet (tror jeg da), er det vel en god sjangs for at dette kan være egg. Du får se om det blir noe klekking de nærmeste dagene
jeg har jo sandsnegler der da, men de legg vel egga i sanda?
Har aldri sett egg fra sandsnegler, på tross av en del hundre slike. Antar at eggene legges i bunnlaget, samt at størrelsen er såpass liten at det garantert ikke er det vi ser på bildet
Frank Angell
Har aldri sett egg fra sandsnegler, på tross av en del hundre slike. Antar at eggene legges i bunnlaget, samt at størrelsen er såpass liten at det garantert ikke er det vi ser på bildet ;)
jepp..da må det jo være gullfiskene da =).. Takker for svar frank.. Egga og mosen ligger nå i en isboks
Malawi er best
jeg har jo sandsnegler der da, men de legg vel egga i sanda?


Jeg mener å huske at sandsnegler er levendeføder? Eller? Det kan være det bare er i hodet mitt da...
Odd Espen
[QUOTE=Malawi er best]jeg har jo sandsnegler der da, men de legg vel egga i sanda?


Jeg mener å huske at sandsnegler er levendeføder? Eller? Det kan være det bare er i hodet mitt da...Nope, sandsnegler legger masse egg i sanda di
Da har jeg masse gullfiskyngel her.. ca 2-300.. Bilder kommer når de får vokst litt.. de er ca 5 mm =)
Å, gratulerer!
Hvilken gullfisk er det du har?
Aggi
Å, gratulerer! :D Hvilken gullfisk er det du har?
Takker =)

Ikke spør så vanskelig a Aggi :P skal vi se.. de to hoene kan ligne litt på koi ( hvit,orange og svart) og den store hannen er helt orange.. har ikke peil på hvilken type :P
De ligner koi i kroppsform også, eller? Da er de sikkert av det slaget man kan ha ute i dammer? Du er heldig
jepp.. det er de som går i dam. Til våren ska jeg bygge en veranda dam 850 liter *gledermeg*
Grattis med småtroll Blir spennende å se hvor mange av disse som vokser opp for å bli noen altetende troll

Det er flott om du holder tråden varm, og skriver litt om dine erfaringer med oppdrett av arten både her og når den tid kommer, i artsprofilen.
Det er ikke alt for mange som har drevet oppdrett av en av de mest vanlige artene blandt nybegynnere (og viderekommende med spesiell interesse)
Takker Frank ..

i morra drar jeg til tyrkia :P Så jeg porsonerer ut fôr til dem. Kommer noen å skal mate de for meg.

Jeg skal holde dere oppdatert =) Bilder kommer når de er litt større.. umulig å få tatt noen nå :P
Antar du ikke har komt hjem fra Tyrkia enda, men gratulerer uansett!(:
Gratulerer!(;

SPennende saker dette, jeg også trodde sandsnegler var levendefødere...hehe
Haslana and fishes
Jeg også trodde sandsnegler var levendefødere...hehe:)


Jeg vet de er levendefødere!! For nå måtte jeg sjekke basen, å der står det; "Føder levende unger. Hunnen kan befrukte seg selv. Hun slipper en klase med bittesmå sandsnegler som stiger opp til overflaten for så så drysse ned igjen på ulike steder." Så det så!:p Jeg viste jeg hadde lest det et sted...=D

Men grattis med gullfisk bebiser da!
Jeg hadde sagt det var aeneus egg jeg...... hehe, har ikke sett gullfisk -egg så der ahdde jeg blitt lurt trill rundt dersom jeg hadde hatt gullfisk sammen med coryer (noe jeg selvfølgelig ikke kommer til å ha).
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap