irriterende!

Inaktiv bruker
besøkte en dyre butikk idag,,ikke den vanlige som jeg alltid bruker
hadde nemlig sett att de hadde Betta smaragdina der----
det sto selfølgelig bare ,,kampfisk,, på akvariet i butikken

gjorde innehaver kjent med att jeg ville ha 2 smaragd grønne kampfisk
han gjorde store øyne,var jævla arrogant og sa att dette var hunner av kampfisk-betta splendens.to helt forskjellige ,,former,, på disse artene
som den lese hest jeg er sa jeg att det er vansklig å se forskjell på disse i alderen de var nå---bukfinner er noe lenger hos hannen

nei..han hadde drevet med fisk i 40 år ,skulle ikke fortelle han hvor landet lå ,nei
blir bare oppgitt jeg...frista fae,,,ikke å handle der i det hele tatt
men de ble med hjem...
Nei så er du på østlands omerådet ,finns kun en butikk for meg
det er hos Tor!
Dahls dyrerike i moss,fy fa... ingen over ,ingen ved siden!
deilig å fååå det ut...
ps.hadde til og med mitt ,,akvaleksikon..han gadd ikke se engang.....
Hihi, men da har du jo fått 2 stk smaragdina til prisen på 2 splendens hunner
Skjønner ikke hvorfor du da er irritert

At folk er uvitende og samtidig påståelige, er et faktum man bare får la være å bry seg om
molle
besøkte en dyre butikk idag,,ikke den vanlige som jeg alltid bruker hadde nemlig sett att de hadde Betta smaragdina der---- det sto selfølgelig bare ,,kampfisk,, på akvariet i butikken gjorde innehaver kjent med att jeg ville ha 2 smaragd grønne kampfisk han gjorde store øyne,var jævla arrogant og sa att dette var hunner av kampfisk-betta splendens.to helt forskjellige ,,former,, på disse artene som den lese hest jeg er sa jeg att det er vansklig å se forskjell på disse i alderen de var nå---bukfinner er noe lenger hos hannen nei..han hadde drevet med fisk i 40 år ,skulle ikke fortelle han hvor landet lå ,nei blir bare oppgitt jeg...frista fae,,,ikke å handle der i det hele tatt men de ble med hjem... Nei så er du på østlands omerådet ,finns kun en butikk for meg det er hos Tor! Dahls dyrerike i moss,fy fa... ingen over ,ingen ved siden! deilig å fååå det ut... ps.hadde til og med mitt ,,akvaleksikon..han gadd ikke se engang.....

Skulle tro du hadde besøkt en viss butikk i Bergen. Der er det også sånn. Du måkke komme her og komme her....
Noen menesker tar aldri feil-og det er utrolig slitsomt.
Kult du fikk 2 "billige" fisker da
molle
besøkte en dyre butikk idag,,ikke den vanlige som jeg alltid bruker hadde nemlig sett att de hadde Betta smaragdina der---- det sto selfølgelig bare ,,kampfisk,, på akvariet i butikken gjorde innehaver kjent med att jeg ville ha 2 smaragd grønne kampfisk han gjorde store øyne,var jævla arrogant og sa att dette var hunner av kampfisk-betta splendens.to helt forskjellige ,,former,, på disse artene som den lese hest jeg er sa jeg att det er vansklig å se forskjell på disse i alderen de var nå---bukfinner er noe lenger hos hannen nei..han hadde drevet med fisk i 40 år ,skulle ikke fortelle han hvor landet lå ,nei blir bare oppgitt jeg...frista fae,,,ikke å handle der i det hele tatt men de ble med hjem... Nei så er du på østlands omerådet ,finns kun en butikk for meg det er hos Tor! Dahls dyrerike i moss,fy fa... ingen over ,ingen ved siden! deilig å fååå det ut... ps.hadde til og med mitt ,,akvaleksikon..han gadd ikke se engang.....
Hvilken butikk snakker vi om? ;D
Inaktiv bruker
molle

Hei. Samme har skjedd meg.

Jeg så i en dyrebutikk i Moss en gang (ikke dahls!) at dem hadde satt Venusfiskene i et karr med 30 Grader! Jeg sa at disse fiskene kommer fra fjellene i Asia og at de ikke skal svømme i mer en 22grader (helst fra 18-22 grader)

Hun ble helt paff og lurte på hvem jeg var som kom å fortalte jobben hennes

-"jeg har drevet med fisk i hele livet så du må ikke komme her"
sa ho

etter det har jeg ver innom (når hun ikke har jobbet der) og sett på venusfiskene. Like mange hver gang(hvis det ikke ligger noen døde og flyter), de får ikke solgt dem.

Du har rett med dahls dyrerike

Ingen over, ingen vedsiden av, MANGE UNDER XD
Inaktiv bruker
tja--
Vil ikke nevne navn,,,,måtte bare ha det ut
vi er nå alle forskjellige.men att sååå mange er så jæ...påståelige
arggggggggg..hehe
tar feil ofte jeg,og da er det bare og krype til korset og være litt mer ydmyk
molle
Vil ikke nevne navn,,,,måtte bare ha det ut vi er nå alle forskjellige.men att sååå mange er så jæ...påståelige arggggggggg..hehe tar feil ofte jeg,og da er det bare og krype til korset og være litt mer ydmyk
Hehe.. Jepp, hvem som helst kan ta feil. Men jeg er nok enig med deg. Tar jeg veldig feil av noe så må jeg krype ned på rommet :p
Vel, jeg blir vel slakta nå, men som ansatt i dyrebutikk og ny i "faget" akvariefisk må jeg si det er myyye kritikk av diverse butikker her inne.
Ville bare si at vi prøver så godt vi kan..
og ang død fisk i akvarier, kan bare snakke for meg selv her da, men sånt forsøkes å fjernes så fort man ser det. Fiskene opplever mye stress i et butikk akvarie, liten plass og ikke dets rette element spiller også en rolle. Det er ikke alltid sykdom selv om man finner en død fisk og hos oss er det ihvertfall en selvfølge å ikke selge fisk fra medisinerte kar, de settes i karantene.

Ja, det er mye kritikk av butikker her.
Jeg er en av de som kan irritere meg veldig over det, det kan fort spre en forutintatt holdning om at alle butikker og alle som jobber i butikker er helt kunnskapsløse.
Noe som ikke er tilfelle.
Må innrømme at jeg liker alle dyrebutikkene i Ålesund med unntak av den siste som nettopp har kommet i selve byen. Den har jeg nemlig ikke vært på enda, så den kan jeg ikke si noe om.

Betjeningen er som regel blide og hjelpsomme. Noen har selvsagt ikke peiling på hva de gjør, og innrømmer det med en gang. Hvis jeg har et spørsmål da, går de videre med spørsmålet til de som kan sakerne. Ei jente ringte t.o.m. sjefen hjemme på kvelden da jeg lurte på noe.

I den ene butikken bruker de også å spørre med en gang(uoppfordret) hvor stort kar en har, og hvilke fisker som går oppi. Deretter gir de råd og vink om hvilke fisker som kan passe med disse.

Det er egentlig ganske mye de ansatte i dyrebutikken må kunne; fugler, fisk, hamster, kanin, ildere, katter og hunder m.m. Mange raser og sorter innenfor hver enkelt kategori som har sine krav og regler. Mye å kunne, ikke bare om fisk...

Vil iallefall berømme dyrebutikkene i Ålesund. Dere gjør en bra jobb, selv om det blir noen feil av og til
Den nye butikken i byen er en ny avdeling som drives av samme karen som driver den på Moa gård (Amfi). De har ikke fått kjørt inn karene enda så de har ikke så mye spennende, akvarieavdelingen er heller ikke så veldig stor. Men jo flere sted som selger fisk jo bedre
Inaktiv bruker
Jeg får klage litt jeg også da.
Det er veldig frustrerende når dyrebutikker ikke vet hva de snakker om.
Da jeg startet denne hobbyen hadde jeg et 33 liter med 2 guppy, 1 sverddrage og 1 molly. Jeg ville ha meg enda en fisk. Dro på butikken og fortalte at jeg ville ha en fisk som passet mitt akvarie. Jeg fikk anbefalt ILDHALE. Jeg kjøpte den for jeg stolte på selgeren. Jeg har den nå i et 112 liter. Virker som han trives der. Litt jaging er det men... Jeg har ikke hjerte til å gi den bort for den er så elegant.
Inaktiv bruker
ikke kunnskapsløse
jeg mener selvsagt ikke att de er kunnskapsløse
men att de fleste ,,vikarer,,har mer greie på hund og hamster.....

Og jeg tipper hundemennesker sier det samme;
at folk i dyrebutikker kun har greie på fisker og fugler, ikke hunder
Det er ikke så rart at de som jobber i dyrebutikk ikke har den detaljkunnskapen mange av oss her inne har. Vi holder kanskje bare på med en viss type fisk, og bruker mye av vår fritid på nettopp vårt smale felt. De som jobber i dyrebutikker er jo ikke overmenesker, det er helt fullstendig umulig å ha slik detaljkunnskap om alt de selger. Du kan ikke regne med å finne ansatte som har detaljkunnskap om uvanlige hunderaser heller.

Men, det jeg ikke tåler for fem flate øre, er de som later som de er verdensmestere, og nekter å innrømme at kundene mange ganger vet mer enn dem. Jeg har null problem med å akseptere at de ikke har snøring, så lenge de er ydmyke nok til å innrømme det, og kanskje til og med er villige til å lære noe nytt. Jeg handler ikke i butikker hvor de ansatte er arrogante og ignorante, og ser ingen grunn til å skjule identiteten til slike.

Tror nok endel akvarister kan framstå som arrogante de også..
Helt sikkert, men jeg mener man bør kunne forvente at de man handler med har folkeskikk, uansett om de jobber i en butikk eller det er privat. For meg, som kunde, er det av stor interesse å høre om andre kunders erfaring med butikker og butikkansatte. Man må regne med å bli evaluert av kunder når man selger. Hvis man ikke har folkeskikk, vel, så fortjener man kanskje litt negativ omtale. Alle kan ha en dårlig dag, men det er jo summen av andres erfaringer vi bruker til å danne oss et bilde, ikke enkeltstående tilfeller.
der må jeg nok si meg enig med Hera82. jeg jobber selv i dyrebutikk, og stresset som fisken der er utsatt for er helt klart ikke bra. men vi kan ikke gjøre annet enn å fjerne fisken så fort som mulig. det som jeg tror er viktig er at vi som ansatte ikke prøver å virke mer eksperter enn det vi er, og godta at mange vet mer enn oss. jeg personlig synest det er helt topp om en kunde sier fra jeg "suger" til meg all den kunnskapen jeg kan få, slik at jeg kan formidle dette videre til andre akvarister.
Butikkomtale
har også stor nytte av andres omtale av produkter, enten den er negativ eller positiv, har selv sagt spm har hvert dumme,vel det er ikke akkurakt høffeligt. leste for en stund siden at en butikkansatt ble kalt for ,,,,,,,, (skal ikke skrive det, for det var ikke noe fint kallenavn ) det er som oftest ikke mange dyre butikker i en by så butikk og ansatt kan linkes
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap