Finnes det klare bilder av hvitprikk?

Vet ikke om min molly har fått hvitprikk eller om det er stress etter nyinnsatt fisk i går. Hun har 2 hvite prikker på den ene siden like under ryggfinnen. Hun er i tillegg gravid.

Jeg tittet på denne linken

http://www.fishpalace.org/Disease.html#Ich

Det er ikke slike hvite prikker jeg mener. De 2 hvite prikkene min molly har, er litt større, og ser ut som hun er født med dem (om du forstår).

Den kan kanskje være sopp?

Hvite prikker er mange ganske små prikker, sopp er litt større.. kan være færre, og de "står mer ut" av kroppen.

Mener det er bilder av begge deler i sykdomsartikklene her inne.
Om prikkene er større en en mm i diameter, er det ikke hvitprikk. Er de under en halv mm, er det heller ikke hvitprikk.

Hvite flekker på black molly er meget vanlig. Arten er meget utsatt for sopp, og dette er en av grunnene til at det er mange som velger å ha arten i brakvann.
Behandle fisken med saltkuren, beskrevet i sykdomsartikkelen.

Ang bilder av sjuk fisk.
Dette er det lite tilgjengelig av på nett. De bildene som er av en kvalitet som er av verdi, er alltid bilder en nå punge ut med gryn for å se (i alle fall nesten). Det er ikke skjelden at gode sykdomsbilder havner i en eller flere bøker.
Nå har jeg hatt ca. 40% vannbytte + slamsuging. Fikk vekk en masse dritt. Nå har jeg saltet for hånden her, men aner ikke om det er JOZO eller NEZO. Bruker så lite salt at det jeg har igjen, er i saltbøssa.

Hvor mye salt er 0,2%? Er livredd for å tilsette for mye da jeg har 2 små maller der også. Dette er et 54 l kar.
Maller må ikke utsettes for salt.
Sett fisken som har prikkene for seg selv, og behandle den alene.

0,2% salt tilsvarer 2 gram pr liter.
Merkelig. Ser ut som prikkene forsvakes. Kan det kun være stress? Vet ikke hva slags symptomer stress kan utløse.
Det kan vel være det meste Svært vanskelig å si fra avstand, med en vag beskrivelse og uten bilde

Du får bare se det hele ann, du har litt bedre sjangs for å se om det bedrer seg eller ikke enn oss andre
De to hvite flekkene er borte vekk. Mest sannsynlig var det stressymptomer pga nyinnsetting av 3 guppyer, og så er hun høygravid i tillegg.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap