Finnes det klare bilder av hvitprikk?
Postet 15.07.07 kl 11:42
Endret: 15.07.07 kl 12:01
Jeg tittet på denne linken
http://www.fishpalace.org/Disease.html#Ich
Det er ikke slike hvite prikker jeg mener. De 2 hvite prikkene min molly har, er litt større, og ser ut som hun er født med dem (om du forstår).
http://www.fishpalace.org/Disease.html#Ich
Det er ikke slike hvite prikker jeg mener. De 2 hvite prikkene min molly har, er litt større, og ser ut som hun er født med dem (om du forstår).
Postet 15.07.07 kl 12:22
Postet 15.07.07 kl 12:46
Om prikkene er større en en mm i diameter, er det ikke hvitprikk. Er de under en halv mm, er det heller ikke hvitprikk.
Hvite flekker på black molly er meget vanlig. Arten er meget utsatt for sopp, og dette er en av grunnene til at det er mange som velger å ha arten i brakvann.
Behandle fisken med saltkuren, beskrevet i sykdomsartikkelen.
Ang bilder av sjuk fisk.
Dette er det lite tilgjengelig av på nett. De bildene som er av en kvalitet som er av verdi, er alltid bilder en nå punge ut med gryn for å se (i alle fall nesten). Det er ikke skjelden at gode sykdomsbilder havner i en eller flere bøker.
Hvite flekker på black molly er meget vanlig. Arten er meget utsatt for sopp, og dette er en av grunnene til at det er mange som velger å ha arten i brakvann.
Behandle fisken med saltkuren, beskrevet i sykdomsartikkelen.
Ang bilder av sjuk fisk.
Dette er det lite tilgjengelig av på nett. De bildene som er av en kvalitet som er av verdi, er alltid bilder en nå punge ut med gryn for å se (i alle fall nesten). Det er ikke skjelden at gode sykdomsbilder havner i en eller flere bøker.
Postet 15.07.07 kl 13:05
Nå har jeg hatt ca. 40% vannbytte + slamsuging. Fikk vekk en masse dritt. Nå har jeg saltet for hånden her, men aner ikke om det er JOZO eller NEZO. Bruker så lite salt at det jeg har igjen, er i saltbøssa.
Hvor mye salt er 0,2%? Er livredd for å tilsette for mye da jeg har 2 små maller der også. Dette er et 54 l kar.
Hvor mye salt er 0,2%? Er livredd for å tilsette for mye da jeg har 2 små maller der også. Dette er et 54 l kar.
Postet 15.07.07 kl 13:25
Postet 15.07.07 kl 13:32
Postet 15.07.07 kl 13:58
Postet 15.07.07 kl 15:10
Postet 16.07.07 kl 07:53