Vanskelig å bestemme seg
60 l kar hvor det nå bor 1 kuhliiål, men som snart får selskap av 3-4 ål til. Videre er det 6 røde krystallreker og 10 lilla eplesnegler - ellers ingenting utenom planter, røtter m.m. Denne ene nusselige ålen ser jeg stadigvekk; er veldig aktiv på dagtid.
Synes det er så vanskelig å finne ut hva jeg ellers skal ha i dette karet. Alt for mange fiskesorter å velge mellom, og når jeg omsider finner en fisk jeg ønsker, så er karet mitt for lite.
Da jeg er helt nybegynner, må jeg tenke lenge før jeg går til innkjøp av diverse fisk. Derfor spør jeg nå dere om råd. Vil ikke ha et overbefolket kar. Må være plass til å røre seg for dem. Nå har jeg tenkt en hel uke , men er ennå usikker på hvilke som passer. Er egentlig ikke interessert i fisk som yngler hele tiden i dette karet.
Synes det er så vanskelig å finne ut hva jeg ellers skal ha i dette karet. Alt for mange fiskesorter å velge mellom, og når jeg omsider finner en fisk jeg ønsker, så er karet mitt for lite.
Da jeg er helt nybegynner, må jeg tenke lenge før jeg går til innkjøp av diverse fisk. Derfor spør jeg nå dere om råd. Vil ikke ha et overbefolket kar. Må være plass til å røre seg for dem. Nå har jeg tenkt en hel uke , men er ennå usikker på hvilke som passer. Er egentlig ikke interessert i fisk som yngler hele tiden i dette karet.
Postet 18.07.07 kl 08:10
Postet 18.07.07 kl 09:59
Postet 18.07.07 kl 14:08
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3841
Sitter og titter på denne fisken, dvergotocinclus. Ser den foretrekker bunn og midtskiktet.
Går denne bra sammen med kuhlii og reker? Hva med eplesnegler?
Sitter og titter på denne fisken, dvergotocinclus. Ser den foretrekker bunn og midtskiktet.
Går denne bra sammen med kuhlii og reker? Hva med eplesnegler?
Postet 18.07.07 kl 18:38
Jeg syntes du har bunnarealet dekket bra, og litt til. Ål, snegler og reker er bunnlevende skapninger, og jeg ville derfor ikke aqnbefalt otto her.