Hvilken ciklide?

Kjøpte to slike ciklider i dag, men husker ikke hva de sa den het. Noen som vet? Sikkert en smal sak for de som har mere greie på dette enn meg. Har titet i basen, men jeg har ikke vært i nærheten, og det tar så lang tid.

Cikliden er utrolig fin, gulaktig slør over og under halefinnen og den er ganske stor...
Inaktiv bruker
Tror det er Heros Severus

er ikke helt sikker, men det er fra heros familien

Det du har der er en ungfisk. bildene på linken er voksene

Fisken kan være vanskelig å få tak i til tider. ikke av den vanligste selskapsfisken
Jeg har jo ikke peiling på dette, men tatt i betrakning at det er en ganske stor ciklide, er den dog utrolig rolig i karet, nesten litt sjenert...

De sa den er ganske rolig unntak: leksperiode.

Synes den er ganske kul, er nok ingen normal selskapsfisk, men nå er den sammen med rødmunntetra, gull og perle gurami og bolivianske sommerfugl ciklider.

Navnet var noe på H og Heros er nok det jeg kan minnes hun sa. Takker for svar.

Vet ikke om denne er vanlig eller uvanlig, dette er da ihvertfall VF1, det husker jeg hun sa i butikken.
Inaktiv bruker
VF1 betyr at den er viltfanget tror jeg (betyr i hvertfall VF)

Kan ikke komme på noe annnet enn at det er en innen Heros familien.

Husk at ansatte i butikker har nesten aldrig riktig når det dreier seg om latinske navn.

Har hatt en 4-5 heros før, og det ligner på dem jeg hadde....
kh92no
VF1 betyr at den er viltfanget tror jeg (betyr i hvertfall VF)

VF1 (eller bare F1) betyr vanligvis at det er første generasjon oppdrett, altså med viltfangede foreldre.
Inaktiv bruker
dev
[QUOTE=kh92no]VF1 betyr at den er viltfanget tror jeg (betyr i hvertfall VF)

VF1 (eller bare F1) betyr vanligvis at det er første generasjon oppdrett, altså med viltfangede foreldre.

Det stemmer når jeg tenker meg om XD
Ang navn og latinsk osv er jeg ganske sikker på at dahls er treffsikre der, bare det at jeg glemte å få de til å skrive opp til meg navn på det jeg kjøpte.

Har da også veldig dårlig erfaring fra andre butikker i nærmiljøet. Men på dahls føler jeg meg sikker....

Hadde du dine sammen med andre fisker, hvordan var disse hos deg?
Inaktiv bruker
helt grie med andre fisker (nå husker jeg ikke hvilke da :-S)

Du har helt rett at Dahls er kjempe gode på latin

Er innom nesten hver dag!

De har ingen over, ingen ved siden, MANGE under
Så forresten H. Severus på Aquazoo her i byen denne uken (3-4 cm store) , så de har tydeligvis vært å finne hos en leverandør nylig. Disse blir forresten digre, like store som discus.
Inaktiv bruker
dev
Disse blir forresten digre, like store som discus.

Mange har gått på denne ja!

De er så søte og "nusslige" når de er på 3-6 cm. når den blir større er den bare stygg etter min mening
Synes disse så litt kjedelig ut, men må si jeg må ombestemme meg da jeg fikk de over i karet hjemme. Helt utrolig, trodde aldri jeg skulle falle såpass for slik fisk i det hele tatt.

Kunne tenkt meg sajica ciklide også, hvordan tror du det er i forhold til de som bor i karet nå?

Sist jeg var på Dahl hadde de disse, så det stemmer nok.
De er forresten veldig glade i andemat (denne slitsomme pestplanten)

De går også under "kjælenavnet" Fattigmannsdiskus
Inaktiv bruker
ja. Thor Winter Dahl har en personlig kjerlighet til denne fisken XD
Men det skjønner jeg for den er utrolig vakker der den svømmer rundt med di andre fiskene og koser seg. Helt fredfull
Tilfeldig bekjentskap
© Geir B Løland
Reklame for plussmedlemskap