Kirsebærreker sammen med galaxy rasbora

Kom til å tenke på at en stim galaxy rasbora hadde passet bra i rekekaret. Der er det jo allerede masse javamose og yngelsikker pumpe (som jeg så i denne tråden at var lurt).
Noen som har erfaring med å ha kirsebærreker sammen med galaxy rasbora? Vil kirsebærrekene spise galaxy rasbora'ene sine egg? Og vil galaxy rasbora'ene spise rekeyngel?
Sjekk her.
Det finnes en tråd, eller to om dette karet også;0)
Utrolig flott kar
Har galaxy rasboraene formert seg her? Hvis eggene legges i mosen tenkte jeg kanskje det var en overhengende fare for at rekene spiser dem?

--------------------------------------
Edit: Så nå at dette ikke er ditt kar, TiE. Da vet du antagelig ikke om rasboraene yngler her... Så da lurer jeg fortsatt på det jeg spurte om i det første innlegget mitt
Det finnes en tråd om galaxy yngel i dette karet;0)
Utfra den tråden ser det jo ut til at kirsebærreker og galaxy rasbora går fint sammen Skal la rekebestanden vokse seg litt større, også tror jeg rekene skal få selskap av en gjeng galaxy rasbora om ikke så altfor lenge - hvis jeg klarer å få tak i noen da.
Jeg har mine la med røde krystall reker og det går kjempebra,etter å ha flyttet litt større yngel til et eget kar der de skal vokse for seg selv så har det begynt å dukke opp småyngel igjen
Jeg har nettopp kjøpt meg Galaxy rasbora selv, mine er sikkert ikke utvokste, men...de utrolig små munner!? De greier ikke spise mygglarver e.l., jeg tror jeg må gå i gang med artemiaklekkeren en stund. De prøver, men ser ikke ut til å få i seg noe som helst av mat fordi det jeg hittil har gitt blir for stort.

Pulveriserte litt diskusgranulat i dag og ga dem, og det så ut til at de greide å få i seg det fineste "støvet" av dette. Jeg tror ikke Galaxy'en er den verste reke-slukeren iallefall...
Spørsmålet er vel kanskje om rekene spiser eggene. Hvis ikke er jo dette en helt kongelig kombinasjon.

Ville forøvrig ha byttet ut kirsebær med en litt edlere rekevariant, som diamantreke eller krystallreke.
Kan du legge diamantreke inn i basen?
Eller bare putte navnet inn i den profilen der det skal være.
De minste ynglene beiter blant javamosen og får i seg nok næring derifra,de litt større fòrer jeg med artemia mix fra Sera. De posene koster 20 per stykk her og varer lenge,ser nesten ut som støvkorn i størrelse.

De som er utvokste klarer fint å spise små mygglarver, jeg samler disse inn fra et kar som har stått ute og samlet regnvann.

Jeg har en del javamose ved bunnen av karet, og her kommer det frem yngel i hopetall helt til noen blir store nok til å spise de minste. Rekene ser ikke ut til å klare å spise opp eggene her hvertfall
Kesol
Kan du legge diamantreke inn i basen? :) Eller bare putte navnet inn i den profilen der det skal være.

Diamantreke er foreløpig under bierereke. Ettehvert blir det nok en egen profil. Diamantreke er en kulturform av biereke alla... krystareke.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap