- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Kirsebærreker sammen med galaxy rasbora
Kirsebærreker sammen med galaxy rasbora
Kom til å tenke på at en stim galaxy rasbora hadde passet bra i rekekaret. Der er det jo allerede masse javamose og yngelsikker pumpe (som jeg så i denne tråden at var lurt).
Noen som har erfaring med å ha kirsebærreker sammen med galaxy rasbora? Vil kirsebærrekene spise galaxy rasbora'ene sine egg? Og vil galaxy rasbora'ene spise rekeyngel?
Noen som har erfaring med å ha kirsebærreker sammen med galaxy rasbora? Vil kirsebærrekene spise galaxy rasbora'ene sine egg? Og vil galaxy rasbora'ene spise rekeyngel?
Postet 18.07.07 kl 23:28
Postet 18.07.07 kl 23:37
Utrolig flott kar
Har galaxy rasboraene formert seg her? Hvis eggene legges i mosen tenkte jeg kanskje det var en overhengende fare for at rekene spiser dem?
--------------------------------------
Edit: Så nå at dette ikke er ditt kar, TiE. Da vet du antagelig ikke om rasboraene yngler her... Så da lurer jeg fortsatt på det jeg spurte om i det første innlegget mitt
Har galaxy rasboraene formert seg her? Hvis eggene legges i mosen tenkte jeg kanskje det var en overhengende fare for at rekene spiser dem?
--------------------------------------
Edit: Så nå at dette ikke er ditt kar, TiE. Da vet du antagelig ikke om rasboraene yngler her... Så da lurer jeg fortsatt på det jeg spurte om i det første innlegget mitt
Postet 18.07.07 kl 23:51
Endret: 18.07.07 kl 23:54
Postet 19.07.07 kl 00:23
Postet 19.07.07 kl 12:18
Postet 19.07.07 kl 17:29
Jeg har nettopp kjøpt meg Galaxy rasbora selv, mine er sikkert ikke utvokste, men...de utrolig små munner!? De greier ikke spise mygglarver e.l., jeg tror jeg må gå i gang med artemiaklekkeren en stund. De prøver, men ser ikke ut til å få i seg noe som helst av mat fordi det jeg hittil har gitt blir for stort.
Pulveriserte litt diskusgranulat i dag og ga dem, og det så ut til at de greide å få i seg det fineste "støvet" av dette. Jeg tror ikke Galaxy'en er den verste reke-slukeren iallefall...
Pulveriserte litt diskusgranulat i dag og ga dem, og det så ut til at de greide å få i seg det fineste "støvet" av dette. Jeg tror ikke Galaxy'en er den verste reke-slukeren iallefall...
Postet 19.07.07 kl 19:57
Endret: 19.07.07 kl 19:59
Postet 19.07.07 kl 21:12
Postet 19.07.07 kl 21:27
Endret: 19.07.07 kl 21:29
De minste ynglene beiter blant javamosen og får i seg nok næring derifra,de litt større fòrer jeg med artemia mix fra Sera. De posene koster 20 per stykk her og varer lenge,ser nesten ut som støvkorn i størrelse.
De som er utvokste klarer fint å spise små mygglarver, jeg samler disse inn fra et kar som har stått ute og samlet regnvann.
Jeg har en del javamose ved bunnen av karet, og her kommer det frem yngel i hopetall helt til noen blir store nok til å spise de minste. Rekene ser ikke ut til å klare å spise opp eggene her hvertfall
De som er utvokste klarer fint å spise små mygglarver, jeg samler disse inn fra et kar som har stått ute og samlet regnvann.
Jeg har en del javamose ved bunnen av karet, og her kommer det frem yngel i hopetall helt til noen blir store nok til å spise de minste. Rekene ser ikke ut til å klare å spise opp eggene her hvertfall
Postet 19.07.07 kl 22:14
Postet 20.07.07 kl 00:04