Hvordan er det å fôre Ancistrus og andre maller med levende mygglarver?

Har masse mygglarver i ei tønne i hagen nå,
Har fôra fiskene nede med de, men vet ikke hvordan Ancistrus og andre maller spiser dette?
Spiser de levende mygglarver i det hele tatt?
Har bare maller og reker i karet, så er bare de som får spist det.

På forhånd takk for svar; D
De fleste fisker foretrekker variert fòr, også ancistrusen.
Ancistrus er ikke en 100% algeeter, men en alteeter. Derfor bør man med gjevne mellomrom fòre med litt kraftig kost. Problemet kan kansje være å sørge for at de får tak i mygglarvene, men om de gjør det vil de helt klart like det.

E
Har du/dere noen tips til foring da?
Fisk og Squash
Hei,

Har en 400 liter med Juvel, et par halvstore Botia og Gippiceps maller (den største er ca 30 cm). Det jeg lurer på er dette med mat. Har drevet med akvarium i en del år (men har hatt en pause på 6-7 år nå..). Jeg har begynte å legge oppi en ca 2 cm skive med Squash hver dag, bytter den ut etter ca 12 timer. (fester den med en liten tau, og klemmer den fast mellom to magneter). Alle fiskene går å napper til Squash biten. Kan denne Squash biten (som aldri blir spist opp), være nok mat sammen med alger og matrester til mallene, eller bør jeg også kjøpe bunnfor "drops" og kaste oppi?

Vil bare sjekke at jeg gir nok mat til de store flotte mallene mine

Med det samme.. Er det noen som kjenner til en oversikt over alle mallene med tilhørende bilder? Det er så mange spennende sorter og "L" varianter, men har ikke fått oversikt..

Har lagt ved et bilde som viser hvordan jeg fester Squash'en, veldig enkelt å skifte når jeg gjør det på denne måten (fester Squash'en med vanlig "kjøkken hyssing")
Tilfeldig bekjentskap
© Alexander Severinsen
Reklame for plussmedlemskap