"sort" hunn apistogramma cacatuoides

Min lille sjenerte hunnkakadueciklide skifter ofte farger. Ofte er hun sort på sidene. Det gule som er kan såvidt skimtes mellom alt det sorte. Regner med det kan være noe med humør, stress eller trivsel å gjøre.

Hadde tidligere 2 hunner og 1 hann i et kar på 60 l før. Det var tydelig at denne lille "sorte" har vært underlegen de andre. Som regel gjemte hun seg mellom pumpa og festet til pumpa. Trygt og godt. Håndforet henne på plassen sin. Den andre hunnen var større, mer gul og mer dominerende.

Nå har min lille frøken flyttet til en annen 60 liter uten sine artsfrender(som dessverre er døde). Hun er nå ute mye mer. Er ganske nysgjerrig og kommer ofte bort til glasset for å "hilse på".
Men hun er fremdeles ganske så sort på sidene. Hvorfor?
Link til ap. cacatuoides
mine er ihvertfall svarte når de er klar til å legge egg!
De går fra helt sitrongule til grå til nesten svart. og når de har lagt egg blir også hele øyet helt svart (ikke bare pupillen som til vanlig).
Tja, kanskje det...
I morgest da jeg kikket inn i akvariet lå hun sidelengs ved siden av pumpa - helt svart over det hele. Da jeg dunket på vinduet svømte hun bort til meg, og hun ble mye mindre svart. Mer brunbesjgul blant det svarte
Så gikk jeg vekk igjen. Fisken svømte da tilbake til pumpa, og ble svart igjen. Derfor jeg tenkte det kunne være noe med humøret.

Synes det er en merkelig fisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap