bakgrunn maling ?

hei ... skal mekke isoporbakgrunn til 90 litern min , så gjenstår det barre å male bakgrunnen , jeg skal grunne hele greia med casco husfix før jeg malern

hvordan maling skal jeg bruke ???
farger skal jeg bruke ???

blir glad for alle svar/råd noen kan gi meg om maling av bakgrunn laging
mvh EMil

Akrylmaling.

Jeg ville søkt på forumet etter "isopor" feks.
Så snart husfix eller lignende proukter er brukt, bør det hele forsegles med en giftfri epoxy.
Ph kan med slike sementbasserte produkter fort legge seg på 10-12... Og der får du ikke noe som helst til å leve
Forsegling er derfor elementært
Ta en titt her. Får du kansje noen idèer.
hvor fort etter jeg har putta på husfixen skal jeg ta på epoxy ? skal jeg la husfixen herde mye før jeg forsegler den med epoxy ?


hvilken husfiks skal jeg bruke ?
MC Darup
Akrylmaling. Jeg ville søkt på forumet etter "isopor" feks.
takker
hvilken husfixs ? hvilken epoxi ? hvilken akrylmaling ?

merker og typer ?
hehe

mvh Emil
Emil
hvilken husfixs ? hvilken epoxi ? hvilken akrylmaling ? merker og typer ? hehe mvh Emil


Pettern
Ta en titt [URLBLOCK1]. Får du kansje noen idèer.


Det meste står der,er bare å lese vettu.

Jonas
Frank Angell
Så snart husfix eller lignende proukter er brukt, bør det hele forsegles med en giftfri epoxy. Ph kan med slike sementbasserte produkter fort legge seg på 10-12... Og der får du ikke noe som helst til å leve ;) Forsegling er derfor elementært


Enig i at det er dårlige leveforhold i en balje med ph på 10-12 .
Men at det er elementært at bakgrunner skal forsegles er jeg ikke enig i.
Får du skyllet bakgrunnen i rikelig mengder vann får du ph fort ned i 8 som f.eks Malawi og Tanganyika trives godt i.
Da jeg var ferdig med våres bakgrunn la jeg den ut på terassen og lot regnet få oppgaven med skyllingen.
(bodde da i regnbyen Bergen så det ble en kjapp oppgave)

Nå er det ikke bare Ph som lures av sementbasserte produkter Sement inneholder en rekke stoffer som kan avgis til vann, og slett ikke alle disse faller under kategorien velegnet i min verden

Jeg ville aldri brukt ett sementbassert produkt i akvariesammenheng, uten å forsegle dette etter alle kunstens regler.
Bedre føre var, er også ett prinsipp jeg ofte lever etter
Frank Angell
Jeg ville aldri brukt ett sementbassert produkt i akvariesammenheng, uten å forsegle dette etter alle kunstens regler. Bedre føre var, er også ett prinsipp jeg ofte lever etter :):)


Var og veldig i tvil før jeg begynte med bakgrunnen ved brug av sementbaserte produkter men etter å ha lest en del artikler om fliselimet Alfix combifix tok jeg tjangsen på det. Her en artikel om en hjemmelaget bakgrunn
Her er absolutt den flotteste hjemmelagede bakgrunnen ( min mening ) til dags dato
Tilfeldig bekjentskap
© Marius Solberg
Reklame for plussmedlemskap