Eplesnegler av samme kjønn?

Nå har jeg hatt eplesnegler 3-4 uker, men har til gode å se en eneste klase med egg. Har jeg hatt maksimalt med uflaks? Jeg VIL se eggeklaser, men nei.....har noen digre gule og lilla som virkelig har vokst seg fete, men hittil ingen egglegging. Må kanskje vente til de minste vokser opp. Kan jo hende en eller flere av dem, er av det motsatte kjønn.

Lilla og gule eplesnegler er absolutt av de nydeligste skapningene jeg har sett. )

De blå og hvite lever sammen i ett kar, men heller ingen av disse, har lagt egg.

Synes også posthorn er noen flotte skapninger. Disse lever sammen med blå reker i ett kar. Er det noen som har bilder av nyklekte posthorn???

Jeg er visst en snegleelsker, men... naturligvis pestsnegler kan jeg være foruten.

Hvilke forhold lever eplesneglene under? Regner med at du har senket vannstanden, slik at de kan legge eggene over vann, og at det ikke er grunnen

Har selv noen ganger opplevd at sneglene går inn i passiv modus med tanke på egglegging. Andre ganger, legger de egg som om det skulle være gullegg
Gi optimale forhold, så blir det sikkert egg etterhvert. Ser ikke bort i fra at sneglene vil vente litt med dette, for å bli mer husvarme først

Ang posthornsnegler, dette defineres av de fleste som pestsnegler det
Under riktige forhold formerer alle variantene seg med faretruende høy fart.
Har desverre ikke bilder av små slike, men de er ganske like sine store søsken\ foreldre. Er bare lavere" ringer" i skallet
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap