Tråden om det Gry styrer med. (side 4)

Sølvi Gullaksen
Så gøy,gratulerer så masse :)
Takk for det :0) Bilder kommer når/dersom de klekker.
Nytt prosjekt på gang.
I helgen var vi på treff her i Risør akvarieklubb, og da hadde vi et foredrag om div. oppdrett. Deriblandt med kampfisk. Nå jeg forsøke meg på det, så til helgen er misjonen; ut å finne et flott par! Jeg har jo så mange innkjørte kar, med svak sirkulasjon (luftdrevne filter) og de er jo helt ideelle til dette formålet. Noen som har erfaring med oppdrett på disse? Tips mottas med glede. Har lest meg opp på hv de trenger av vannverdier, temperatur og hva som skjer før, under og etter egglegging, men trenger tips om hvordan dere oppbevarer yngler etter at det er blitt litt størrelse på dem.
Du har sett på Svein Antonsens side?

Du har litt av en jobb foran deg, skjønner jeg.
Lykke til
Jeg antar at du har lest på Sveins dyreverden, men tenkte jeg kunne nevne det uansett!;^)

Hadde vært gøy om du klarer dette!=D
Takk til begge to for denne linken. Har nok lest mer komprimerte versjoner jeg, så her var det mye å lese/lære.
Åja, der kom linken to ganger;p Denne siden er tydligvis poppulær!
Nå leiter jeg etter et fint bilde av en kampfisk jeg kan se på(skal prøve å tegne:p)

Så fant jeg denne siden, og leste litt, og det var faktisk litt morsomt skrevet i tilegg til at det var interesant!=D Du har sikkert lest den, men legger den inn jeg;p
Tror ikke jeg kan lese disse proffe sidene jeg. Da mister jeg helt gnisten og motivasjonen. Det virker jo som om dette er et så stort prosjekt at jeg nesten ikke tør hive meg over det.
Nei, akkurat som skjedde med meg da jeg ville prøve!:p Bare hør på Roy Fredrik du!=D
*Ler* det blir vel til at jeg forsøker meg på den måten han fortalte om ja.
Noen spesielle farger du er begeistret for hos kampfisk?

Jeg har også lekt litt med tanken på å skaffe en kone til min rosa kampfisk-hann, det hadde vært moro å prøve og få til lek og oppdrett.
Men det er dette med adskilt oppbevaring av kanskje mange ti-talls hannkampfisk når de kommer i en viss alder, da... Der har ikke jeg noen god løsning på lur enda, så jeg håper du klekker ut en (en idè altså, ikke et egg! som du kan dele med oss.

PS!
Jeg har ikke noe ledig plass å sette 40 stk 2-liters plastbokser med èn fisk i hver....

Det er det med plassbehovet som setter en liten brems for min del også. Han som holdt foredraget i går sa derimot at han ikke hadde hatt noen problemer med å ha alle hann-ynglene i samme kar, så det er litt fristende å forsøke på hans måte. Sitter i telefonen nå, så kommer tilbake ang farger o.l. etterpå.
Her er min drøm, men denne fargevarianten er visst meget vanskelig og sjelden, så det blir nok med drømmen. Eller er jeg svak for de helt snehvite, og de med turkis-metallisk skjær.


[External Image]
Den var en drøm! Utrolig hva man har klart å få frem av farger og finneprakt. Spennende og interessant

Lykke til i jakten på "den rette" kampfisken (eller de, du må jo ha to)
Takker for det :0) Ps, et herlig "sitat" du har satt inn nå.
Brukte Svein A. sin oppskrift og det fungerte veldig bra. Men som du sier ,veldig mange bokser rundt omkring er ikke så gøy i lengden ,vannbytte på de hver dag osv. Måtte skille de ved 2 mnd. alderen.
Det var veldig spennende,men mye arbeid. Så det ble med en gang for mitt vedkomende
Sølvi Gullaksen
Brukte Svein A. sin oppskrift og det fungerte veldig bra. Men som du sier ,veldig mange bokser rundt omkring er ikke så gøy i lengden ,vannbytte på de hver dag osv. Måtte skille de ved 2 mnd. alderen. Det var veldig spennende,men mye arbeid. Så det ble med en gang for mitt vedkomende :)
Så fint at du deler erfaringen din med oss (meg). Får nok ikke roet meg før jeg har forsøkt en gang jeg og, så jeg får begynne å samle plastbokser, og satse på at det ikke blir sa mange yngler siden jeg ikke skal bruke rene-kar, men de innredede som jeg er så tilhenger av ;0)
Nei det er rart med det når en først har satt seg en ting i hodet
Spør i butikkene om de har tomme snopeesker,disse som en kjøper snop i los vekt fra. Fikk en butikk her til å samle til meg
Åssen går det med undulatene? Min mor hadde to, men hoa døde for en uke siden. Trist, men ho var gammel. Enkemannen virker gladere og mer kosen nå.. merkelig :s


Ps. egentlig skriver bar litt innlegg slik at jeg kan følge med i tråden. Er ikke det frekt? *ler*
Tilfeldig bekjentskap
© Motaguensis - Hun
Reklame for plussmedlemskap