Tråden om det Gry styrer med. (side 7)

Nå er semiaquilus-ynglen åtte dager gammel, og det var på tide å posere for fotografen.
Legger også inn et bilde av en liten Metae baby også :0)
Her kommer dagens bilder av undulatungene. Den eldste er fem dager, den yngste- tre.
Den eldste har i dag begynt å åpne øynene. Den kan også klare å sitte litt mer oppreist i en stund om gangen :0)
En liten L-333 ute i den store verden.
Hei Gry

Hvordan går det med dine nye viltfangede Green Laser?
Lurte på hvordan du synes det gikk med Flubenol-kuren du ga dine? Merket du noen reaksjon på fiskene mens det pågikk, eller lot de seg ikke affisere det minste av det?
Har ikke gitt mine det enda, jeg har avventet litt så de kommer seg etter stress med flytting, lange reiser og sånn først, men jeg er nok litt pysete Skulle gitt dem det med en gang.

Mine GL har fått kun røde mygglarver den drøye uka jeg har hatt dem. Har tenkt som så at siden det er fisk som befant seg i Amazonas for bare få uker siden, så har jeg tatt meny-forandringen med ro hittil så frosne insekter er det nærmeste jeg har kommet deres vanlige føde Men nå i kveld forsøkte jeg med fòr fra boks for første gang, og jeg prøvde diskus-granulat. Det har pleid å være suksess med alle Corydoras før, og heldigvis - med disse også De sugde det i seg på et blunk. Jeg tok bare bittelitt som en prøve først, men nå skal de få mer så de blir mette

Hvordan er dine i matveien og hva har du gitt? Hva fòrer du mest med, og hva har du erfart at de er mest ivrige på å spise?

Hei og hopp, Mona.

Jeg så ingen reaksjon på dem i det hele tatt under/etter medisineringen med Flubenol, så det virker helt trygt å tilsette det i karet. Som du sa på auksjonen, så kunne de se litt røde ut under gjellelokkenen, dette ser jeg ingen ting til nå lenger :0)
De merkene jeg tidligere har kommentert er som de har vært hele tiden, hverken bedre eller verre, så jeg tror vi slår oss til ro med at det er skader de har fått under fangsten.

Ellers har jeg foret med diskus-granulat, novotab og litt proteinrikt flakfor, og det går ned på høykant alt sammen. Jeg har ikke hatt mygglarver i hus etter auksjonen og siden vi var på tur til Kiel i helgen så fikk vi ikke handlet inn nye. Blir til å handel på Gol, pakke dem i masse avispapir og hive dem i frysebag på turen hjem. Skal forsøke frysetørret tubifex i morgen :0)
Gry
Skal forsøke frysetørret tubifex i morgen :0)

Det tror jeg de kommer til å bli helt på tuppa av!

Forresten, tubifex har jeg nettopp sikret meg en ny forsyning av
Tidligere i høst (da jeg tenkte etter), fant jeg ut at den gamle store boksen min med tubifex måtte være MINST to år gammel...minst! Siden jeg hadde tatt det ut av orginalpakken og puttet i en mer hendig boks med tettere lokk, visste jeg ikke holdbarhetsdatoen. Så jeg kastet det, og kjøpte et par nye bokser på siste bestillingen fra Tyskland Skal bli spennende å se reaksjonen deres på det fòret, gitt Men jeg er redd de kanskje "bokser" den terningen løs fra ruta, de er jo ganske store fisker og virker ganske...æh...voldsome i etingen sin ?

Åh jeg er så glad vi sikret oss disse, Gry! )) Supert altså
Jeg gliser fremdeles fra øre til øre hver gang jeg ser på karet deres.
Hehe, ja, jeg kan liksom ikke heller helt tro at den tubifexen vil henge særlig lenge på ruta. Lurer på å legge den i litt vann noen minutter før jeg skal fore dem. Da synker "fexen" ned. Blir jo masse små tråder, men får heller fore litt om gangen :0)

Ja, jeg er kjempe fornøyd med det kjøpet altså!!
Nå gleder jeg meg til å se hva Ian F. har med fra England. Han har skrevet et eller annet sted at han skulle ha med noen fisk, men jeg er ikke kar om å finne det. Dere har meldt dere på dere og?
Hvis du mener på Gol, så har jeg ikke meldt meg på der nei. Det ble litt for tett på denne helgen i Porsgrunn, og jeg har noen prosjekter her hjemme nå som krever litt kroner (to nye akvarier jeg nylig kjøpte, og som skal settes opp og greier, pluss de innvendige bakgrunnene... koster litt det der

Så enda en reise med et hotellopphold og sikkert flere fiskekjøp nå blir litt for mye for lommeboka for tiden(og jeg vet at jeg ville kjøpt noe fisk, sikkert dyr fisk også, om jeg reiste...hehe)

Men du, send meg en sms og fortell om du ser noen ekstra fine godbiter der oppe da! Og da snakker vi ikke om guppy, så klart *gliz*
sms skal bli, med misunnelse-bilder! *ler*
Gry, har du glemt tråden din!?
Du har masse å oppdatere! Saltvannskar, masse nye undulat egg+!
Tror jeg skriver nok online om dagen jeg....hehe.
Bare litt...?

Kan du ikke skrive litt mer om C. semiaquilus yngelen? Siste innlegg om dem var 24/9 og da var de åtte dager gamle. Nå er de vel snart to måneder? Hvor mange har overlevd?
mona o
Bare litt...? :-) Kan du ikke skrive litt mer om C. semiaquilus yngelen? Siste innlegg om dem var 24/9 og da var de åtte dager gamle. Nå er de vel snart to måneder? Hvor mange har overlevd?
Var kun ett egg som klekket, og den tassern vokser og har det greit. her er et bilde av den, mellom to L333 yngler som akkurat har kommet ut av hulen sin.

[External Image]
De vokser veldig sent, denne er nå tre måneder, og den er ca 2.5 cm.
Kordan går det med fuglene då :P

Ps dette e og sånn at eg kan henge på xD
Men uansett størrelse: den er utrolig søt! Og det er samboerne også!
Inaktiv bruker
hei Gry hvordan.går det med fuglene.vil gjerne se bilder.av dem =
Ungene er gitt bort, men har det fint. Her i huset har vi fugler som er noe større nå, her er bilde av dem.
Inaktiv bruker
di var kjempefine.vilken art er det ?
De er Grå Jacoer alle tre. Flotte fugler som snakker kjempe mye. Det er denne arten som prater best av alle papegøye-arter.
Vet ikke om jeg forstod deg rett men.... Gir du virkelig bort papegøye-unger gratis?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap