hvor gammel kan en helt vanlig sugemalle bli?

har en sugemalle som e kjøpt i 1991 el 92 den e ca 25 cm lang og brun på farge. hørte at det var stort at de ble 10 år, men denne e jo mer enn d. så æ lure nu på kor gammel kan en slik bli??
Er det en gibbiceps vi snakker om?

Andreas Bjørvik
Du verden det er en del å velge i, både med tanke på vanlig, malle, farge og størrelse
Syntes 25cm er litt lite til at det skulle være en vanlig pleco eller gibbi, med tanke på alderen.

Ett bilde, det hadde gjort susen
De fleste sugemaller vokser seint og kjønnes ut seint. Tror ikke 10 år er spesiellt gammelt.
Etter det jeg også har "lært" så kan de fleste sugemaller bli "veldig gammle-hørt over 20 år på noen jeg. Men ikke vet jeg-har endel L maller nå så tiden vil vise hvor gamle dem kan bli spennende.
her kommer bilde
ska nu i allafall prøve å legge til bilde
Velkommen hit!
Dette er vel en Gibbiceps, eller en pleco og de kan bli over 15 år, og 50 cm.
Det ser ut som en gibbi. Tipper den kan leve i 20 år hvis den trives, kansje mer.. Jeg har hørt om maller som har blitt 25 år.

Andreas Bjørvik
stili. takker for svar, men ska nu mase litt til, klare dere å se om dette er en ho el en hann? æ starta m akverei for noen få år siden, og har prøvd å lese mæ til litt, men e enda usikker på myyyyye
Det er ikke mulig for oss vanlig dødelige å se forskjell på kjønn. Dersom det er oppdrett du tenker på så må jeg nok skuffe deg. Det er enda ikke dokumentert oppdrett på disse i akvarium, og de blir ikke kjønsmodne før de er ganske voksne.
neida oppdrett, e du på styr hehe, ville nu bare vite om æ hadde ho eller hann, *smile*
har en bekjent som stadi få yngel av sine maller, men de klarer ikke å få de stor.
samme va m scalaran som æ har overtatt, de la egg som bare d, men spiste bestandi opp eggene ?? har i senere tid hørt at man ska ta vekk eggene fra de så de ikke spiser de opp..
har ett 6kanta 30L akvarie som æ tenkte å sette egge i viss æ så noen...
d e jo litt arti å få frem små fisk. har tidligere kunn hadd platy og guppy yngel, men de yngle jo hele tia.. ;D
totti
neida oppdrett, e du på styr hehe, ville nu bare vite om æ hadde ho eller hann, *smile* har en bekjent som stadi få yngel av sine maller, men de klarer ikke å få de stor. samme va m scalaran som æ har overtatt, de la egg som bare d, men spiste bestandi opp eggene ?? har i senere tid hørt at man ska ta vekk eggene fra de så de ikke spiser de opp.. har ett 6kanta 30L akvarie som æ tenkte å sette egge i viss æ så noen... d e jo litt arti å få frem små fisk. har tidligere kunn hadd platy og guppy yngel, men de yngle jo hele tia.. ;D
De mallene dine venner får yngler på er nok Ancistrus. De yngler villig vekk. Kanskje de har brukt for kaldt vann når de har hatt vannbytter i karet siden ynglene døde?
nei d vet æ ikke, dessverre, vet bare at de prøvde å ta noen yngler i ett anna akvarium, men de døde der å. nu har de viss yngel igjen, å håper at noen lever opp..

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap