Lysrør til akvarium. Hvilken type?

Har et lysrør som er gått i 160 literen min og jeg må skaffe meg et nytt. Lengde og watt finner jeg på det gamle så det lurer jeg ikke på. Det som er problemet er at jeg ikke vet hvilker type jeg bør velge. Karet er oppsatt som et Malawi-kar med minimalt med planter og en del stein og plastfjell. (Se gjerne profilen min) Ergo trenger jeg vel ikke lysrør for plantene sin del. Vil ikke ha blått lys. Det jeg ønsker er et lys som fremmer fargene på fisken om det finnes noe sånt. Kan noen som har greie på slike ting hjelpe meg?
Bruker ett "plante"lysrør i mitt 105L.
Det lyser litt lilla aktig og får fram fargene på fiskene mine.
Det er ett 18W osram rør.
Storebror'n min bruker ett Grolux i sitt 160L kar,syns det ser mye bedre ut en de vanlige "blåaktige" rørene som følger med.

Jonas


Til ett Malawikar hadde jeg helt klart gått for Power-glo. Lyset er noe kjølig, men fremmer fiskenes farger på en meget naturlig måte.
Selv opplever jeg meget god plantevekst med dette, på tross av en skyhøy fargetemperatur

Vil forøvrig anta at det er ett 30W rør du trenger, og der er beklageligvis ikke utvalget alt for stort... Hagen leverer rør i denne størrelsen også (blandt annet PG)
selv bruker jeg interpet triplus. er veldig godt fornøyd med de. kan annbefales
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap