Sandsnegler

Jeg fikk noen sandsnegler av mannen i dyrebutikken på strømmen ( det var koselig gjordt syntes jeg ) og puttet de i 125 l. De var ca 7 stykker, men de ser ut til å være mest oppå sanda. Lager stier og slikt, men ser de ikke så mye under sanda. Hva skjer`a ?? De kan da ikke ha blitt sååå mange flere at de ikke har fått plass lengere ??? De har bodd der i bare 2 uker jo.

Hmmm...

Mvh Linka
Sandsnegler gjør typisk sånt når akvariet er nytt og det er lite "godsaker" å finne nede i sanden. Etterhvert som matrester, fiskebæsj og planterester siger ned i bunnlaget, vil sandsneglene oppholde seg mer der.

De tar seg uansett en tur oppå sanden om natten har jeg sett, sånn for å snoke til seg litt fiskemat som er gitt kvelden før. De er vel redd for å ikke få no', at fiskene skal spise opp alt....

Thanks mona o
Da skjønner jeg litt mere. De går i et kar som er klargjordt for palettciklider og det bor jo ingen andre der foreløpig. Har foret bittelitt for at det skulle komme litt næring til planter og snegler, men da er det nok derfor de ikke koser seg nede i sanden så mye tenker jeg.
Samme her. De ligger bare oppå sanden, men godtar forklaringa di Mona . Vi puttet de oppi i går, ca 20 Maylasiske sandsnegler. Og i går fartet noen av de litt rundt, men idag tror jeg alle har ligget konstant stille.
Er det tegn på at det er noe galt, eller er dette normalt?
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap