Noen som vet om et sted der de selger eller kan lage topp til et akvarie?

har et gammelt akvarie : 140 x 50 som jeg gjerne vil sette i stand, men mangler altså toppen.. lurer på å lage noe selv , men redd for det ikke blir noe bra.. h
Hva med et åpent akvarie? Det har jeg. Armaturet har jeg skrudd fast i ei hylleplate som er lagt over karet... Var meningen å legge list rundt plata sånn at ikke lys skinner ut i rommet, men har ikk kommet så langt ennå ;D
Hylleplata er behandlet med renset parafin fra ikea. Da tåler den en sprut i ny og ne, og parafinen er godkjent til skjærefjøler og den slags, så den er ikke giftig.
hmm.. jaja
tenkt på å gjøre noe av det samme selv.. men akvarie er hjemmelagd og ser ikke så fint ut på toppen, derfor også så rare mål (140x50) må se om jeg kan finne et gammelt møbel av noe slag jeg kan bruke.. hehe.. plenty av gamle ikea ting :P
Ta kontakt med leverandører av Akvastabil og Aqualine. Begge produsentene leverer både kar, og armaturer etter mål
Eventuelt kan du stikke innom din lokale Glass- eller Vindu-forhandler, de kan sikkert skjære ut en glassplate til deg etter ønsket mål.
Ikke for å være negativ, men jeg tror kanskje du vil få en "a-ha"-opplevelse hvis du er ute etter å løse dette på billigste måte.

Det var nettopp slik jeg kom i gang, ser du. Jeg hadde et gammelt kar liggende uten utstyr. Da jeg skulle undersøke priser fant jeg ut at selve karet er det aller billigste - og at jeg like godt kunne kjøpe komplett pakkeløsning med filter, lys & varme og få et nytt kar "med på kjøpet"...

Nå er jo ditt kar en del større enn mitt (mitt var ca 100 liter), men jeg mistenker at forholdet mellom pris på kar og teknisk utstyr er det samme.

Men dette var kun til opplysning, altså, ikke la dette stoppe deg

(Jeg har fortsatt planer for mitt gamle kar, jeg, ting tar bare litt lengre tid når jeg skal fikse selv... I mellomtiden har jeg skaffet meg tre nye...)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap