installere bakgrunn i 400l juwel rio

Jeg skal kjøpe 400l juwel rio, og sette inn en BTN amasonas bakgrunn.

Det jeg da lurer på er om det er mulig å fjerne den stanga som støtter akvariet fra front til bakglass, slik at jeg får på plass bakgrunnen for så å siliconere på denne igjen?

Er det mulig? Veit ikke om den er av glass eller plast. noen som vet?
Tror ikke jeg ville begynt å tulle med konstruksjonen på et så stort kar hvis det ikke er konstruert for at stagene kan løsnes. Bakgrunnen er jo laget for karet, så den skal vel være mulig å settes inn uten alt for mye krøll. Personlig tror jeg ikke silikon er det som brukes.
Inaktiv bruker
Var en kar som skjærte bakgrunnen i to, for så å sette den ned i karet og silikonere den på plass.. Det skal nok funke fett
det ligger beskrivelse (med bilder ) av hvordan den skal installeres på hjemme sidene til back to nature, http://www.backtonature.se/english/montera_amazonas.html


og da er det en "glasslist" som er silikonert fast fra front til bak som de skjærer vekk, for så å lime på igjen etterpå.

Men har sett noen akvarier har plastlist istedenfor som er festet slik at den ikke kan fjernes.

Noen som vet hvordan det er for dette akvariet?

Her er bilde av det også + link til siden.
Folk fjerner stadig vekk miststagene i sine kar, enten det er Juwel, akvastabil eller annet.

Det er jo bare å sørge for at midtstaget monteres skikkelig igjen, så er det jo ikke noe problem

Hadde selv løst midtstaget i 170litern fra Juwel jeg hadde, og det var ikke noe problem. Dette var naglet fast, men mener at de har endret dette senere.
Nye, store popnagler, med litt silocon over var det hele som skulle til for min del
Sto slik i over 3 år etter, uten noen form for trøbbel
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap