En liten lørdagsgåte (enkel)

Min kjære har i dag vært på marknad og kjøpt noen pyntedingser som er plassert på akvariet.

Gåten er som følger: Hvilket fiskeslag er det flest av i karet?

Denne burde man klare selv om man har drukket mer øl enn meg
Hadde du sagt kva for ein marknad var ho på, så kunne eg garantert ha funne svaret... -Etnemarknaden, sjølvsagt!
Men fisken? Nei...
Du får poeng for Etnemarknaden, iallfall!

Kanskje jeg overdrev litt med letthetsgraden. Sånn uten videre er det jo ikke sikkert folk ser hva de dingsene faktisk er...
Siden jeg allerede har litt poeng, så kan jeg vel gjette på sverddragere? Eller må jeg jukse og kikke i profilen din? ;P
Uff, nå datt jeg rett i bokmålsskapet igjen....
Og vi har en vinner!!!

Du skal ikke skjemmes av bokmålsskapet - det er et flott skap, det

Det som står oppå karet er altså tre samuraisverd (uslipte).

Gamal vane, vond å vrengja ;P
Alt er betre på nynorsk Men då må eg tenkja når eg skriv, for eg er ikkje van med å skriva på nynorsk... Gjekk på bokmålskule, ser du...

Godt at eg ikkje skreiv ninja-reke, då...
Trur ikkje eg skal leggja meg ut i nokon måldebatt

Gjekk på nynorskskule, men har alltid hata å skrive nynorsk. Berre bokmål - helst riksmål - frå denne karens penn. Men no skriv eg endatil på dialekt rett som det er, så tidene forandrar seg...
Ninjareke var forresten et så godt tips at jeg nok måtte gitt minst et halvt poeng for det også
Du får ta å skaffe deg noen ninja'er, så står de i stil
Det skal du slett ikke se bort i fra, for de sverdene blir jo stående der.
Nå gjorde Elin meg oppmerksom på at det faktisk er masse små drager på sverdene, så da ble den bildegåten enda mer passende...

Nesten synd at gåten ble løst, da
Leifur
Det skal du slett ikke se bort i fra, for de sverdene blir jo stående der.

Tøffel eller? :p
Neida, slett ikke! Vi ble bare enige om at de passet best der - mens jeg var opptatt med noe annet...

Dessuten var sverdene ganske spisse, selv om eggen var sløv.

Jeg tenkte på kampfisk først, men fant ut at man har jo ikke mange kampfisker i samme kar
Tror jammen meg du bør få poeng for den der, jeg, MC Darup!
Det kunne jo hende den var der helt aleine...
MC Darup
Jeg tenkte på kampfisk først, men fant ut at man har jo ikke mange kampfisker i samme kar ;)

Johoså.
Trur eg har drukke mer enn deg i dag. Tipper slappfisker.... God natt til alle sammen. (Har knust gjengen i SingStar. E litt kry men dog vel brisen. Jau jau. Ha en fin kveld. Enten dere har vært på Etnemarknad eller ei.)
Sliter du med så mye sjuk fisk, at du må ha avlivingsredskapene stående oppå karet ?
Klast, og så er den vandret. Hardt klast, så er også armaturet vandret :p
-Leifuret må være en skeiv fisk:0)
Bare hold det ene sverdet framfor deg, og sikt med ett øye nedover eggen på det, ikke serlig rett tenker jeg:0)

-Frankisse sverdene er nokk til pynt, for alldel ikke prøv å kapp hode til en neon tetra, engang med de.
Det som skjer da er at du sitter igjen med et sverd i deler:0)
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap