Krabbe

Har en 54 liter og tenkter på å skaffe en mangrove krabbe. Vil 54 literen være stor nok? Vilke type bunnsubstrat (sand/grus), planter passer best? Vil en stor rot være bra som landområdet? Hva med salt? Hvor mye salt pr liter og hvilken type salt?

Hva med fisk? Er det noen små fisk som vil trives med krabben?
Har allerede lest infoen i kunnskapsbasene. Bare lurte på om noen med erfaring kunne svare litt mer spesifikt på sp.målene mine.

Stranded
Har en 54 liter og tenkter på å skaffe en mangrove krabbe. Vil 54 literen være stor nok?
Dersom karet innredes riktig er det stort nok for en enkelt krabbe.
Med innredes riktig, mener jeg rett å slett at ca halvparten av karet er landområde, og resten undervannslandskap. Det begrenser seg naturlig nok hvor dypt vannet blir her.
Filtreringen blir også ett aldri så lite problem Men problemer er skjelden så store at de ikke kan løses.
Stranded
Vilke type bunnsubstrat (sand/grus), planter passer best?
Jeg ville hatt sand, eller fin grus (maks 1,2mm diameter).
Stranded
Vil en stor rot være bra som landområdet?
Du bør absolutt ha en solid strandsone. En rot som stikker litt opp av vannet er ikke en etter min mening tilfredsstillende landsone for krabben.
Stranded
Hva med salt? Hvor mye salt pr liter og hvilken type salt?
Jeg ville i utgangspunktet ikke brukt salt til denne, men om du velger å ha den i brakkvann, må du bruke saltvannsmix, bereget for saltvannsakvarier.
Mengden salt bestemmes av saliniteten du ønsker å ha i vannet.
Stranded
Hva med fisk? Er det noen små fisk som vil trives med krabben?[/

Jeg ville ikke hatt denne sammen med fisk i kar under 200L. Som beskrevet over, ville jeg selv innredet karet med lite vann (kanskje 10L), og da er det ganske så utelukket med fisk i tillegg
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap