Reke og sneglespørsmål!

Inaktiv bruker
Heihei, har et 54 liters kar med guppyer, tetraer, snegler og blåreker. Disse rekene formerer seg voldsomt mye! Det jeg egentlig lurte på, er om det er mulig å kjøpe noen andre typer reker? eller vil de krysse seg? Hvilke kunne det vært i så fall? Samme med sneglene, har 5 nokså store hvite eplesnegler.. Er det noe mulighet for å kjøpe rosa/lilla, eller vil de krysse seg? Synes det er så facinerende å se disse skapningene Har også et lite pestsnegle problem, fikk de med noen planter, de er pittepitte små, men i mangetall.. har aldri sett noen som er større enn.. et dobbelt knappenålhode.. driver og knuser alle jeg ser, men blir liksom ikke helt kvitt dem alikevel, noen råd?
De blå rekene, vil kunne krysse seg med alle andre reker i slekten Neocaridina.

Alle farger\ varianter av eplesnegler vil\ kan formere seg med andre farger.

Slik du beskriver karet, med for stor produksjon av reker og pestsnegler, er det nok mer enn tilstrekkelig med næring i karet.
Jeg ville nok redusert fôringen noe, for å redusere tilveksten av nye beboere.

Siden det også er krafig veskt av skalldyr i karet, ville jeg neppe satt inn nye arter. Belastningen kan fort bli for stor
Inaktiv bruker
Okei, ja, det kan godt hende, men jeg må jo påstå å si at jeg liker når sneglene og rekene vokser frem.. eneste jeg ikke liker er pestsneglene:P
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap