Er min Ancistrus ensom?

Det er mulig den er ensom,men veldig sky. Den kommer kun frem når lyset slukkes. Ellers så holder den seg i hula den har laget under rota. Jeg er på utkikk etter ei frue til han,men finer ingen store nok. En 10 cm.
Har og i tillegg 2 slike cory (slike som Mona har, ellerden type da) De flyr rundt i et 80 liter kar.
Ansictrus har såvidt jeg vet\ erfarer, ingen behov for artsfrender for å trives.
Dette er imidlertid en malle, og de aller fleste maller foretrekker mørket fremfor lyset. Nattaktiv, det er maller i ett nøtteskall (f.eks kokosnøtt :p)

2 Coryer, det er noe lite antall, er det noen av de du nevner her som er ensomme, er det disse
Frank Angell
Ansictrus har såvidt jeg vet\ erfarer, ingen behov for artsfrender for å trives. Dette er imidlertid en malle, og de aller fleste maller foretrekker mørket fremfor lyset. Nattaktiv, det er maller i ett nøtteskall (f.eks kokosnøtt :p) 2 Coryer, det er noe lite antall, er det noen av de du nevner her som er ensomme, er det disse :)

Nei, det er malla som virker ensom... Ser han jo bare når lyset er av. Coryen har det som fisken i havet den! Var de siste de hadde i butikken serru,derfor antallet. Skal kjøpe meg 4 -5 stk da. Da den ene av de satte seg fast bak varmekolben. Den ramla rett ned på bunn, så jeg har puttet den oppi et fødekar, for å se om den kommer seg....

Men takk for svar! Supert,da vet jeg at malla har det bra, den spiser iallefall tabl og agurk!
Inaktiv bruker
Frank Angell
Nattaktiv, det er maller i ett nøtteskall (f.eks kokosnøtt :p)

Den var tørr

I noen tilfeller tror jeg ancistrusen trives bedre alene, enn sammen med andre. Tenker da spessielt om man har to hanner, for disse kan av og til bli litt på tuppene med hverandre
Riktig at disse er nattaktive. De liker huler og lignende og gjemme seg i om dagen.. er for det meste helt i ro da.... Om natten går de å leter etter mat, så gi spirulina tab når du slukker lyset i akvariet ditt... disse trengs ikke gis hver kveld heller.. Men er viktig at de får disse tab, da de er avhengig av å få i seg spirulina alger (noe de ikke får igjennom vanlige plantealger.) Kos deg med den.. har en fin gutt selv..
Monica Engen
Riktig at disse er nattaktive. De liker huler og lignende og gjemme seg i om dagen.. er for det meste helt i ro da.... Om natten går de å leter etter mat, så gi spirulina tab når du slukker lyset i akvariet ditt... disse trengs ikke gis hver kveld heller.. Men er viktig at de får disse tab, da de er avhengig av å få i seg spirulina alger (noe de ikke får igjennom vanlige plantealger.) Kos deg med den.. har en fin gutt selv..

Jeg var å kjøpte ei hue til han igår, men hu var litt liten gitt,så spørs vel om jeg ikke finner en litt større en. Men uansett,når denne kom oppi,ja da var han på glass å overalt da. Så virket som om han var litt ensom.

Spurte i en zoo butikk her, hva en hue koster å best inn, ca 10 cm. Over 500 kr!!!!!!!! Holdt på å daue jeg.

Ga selv rett i overkant av 100 kr i en annen forretning.
Den er ikke ensom.... jeg har 10 maller og hvis den ene din er ensom er 5 av mine ensomme.. for de jobber som bare fy om natta og bare ligger under en rot/stein hele dagen Coryene er de som er ensomme ja hvis det er noen som er det der
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap