Hvordan virker slamsugeren?

Jeg har fått tak i en brukt slamsuger (easyClean), men veit ikke helt hvordan jeg får den til å virke?`Prøvde å suge i slangen men da kom det jo bare masse vann ut, er det det som skal skje da??
Ja. En slamsuger trekker opp vann, og vannstrømmen tar med seg de partiklene som kommer i "sugeområdet" ut av karet.
ok, men det er vel en grense for hvor mye vann jeg kan suge opp? Har ett 60l kar da.
Jeg hadde en ganske stor slamsuger til mitt 67 liters akvarium. Var helt toppers det.
For å få den til å fungere må du enden til slamsugeren under vann, så må du ta den kjapt opp og ned, da vil du se at det kommer vann ut fra slangen. Når du har fått det til å strømme gjennom, så trenger du ikke å ta den opp og ned lengre. Da kan du konsentrere deg om å støvsuge akvariumet.
Tor-Andrè Stensland
ok, men det er vel en grense for hvor mye vann jeg kan suge opp? Har ett 60l kar da.
Du bør ikke bytte ut mer enn 50% av vannet hver gang.
30-35% er nok det de fleste bytter.
Hvis du søker, så finner du nok både svar og underholdning
Ja bytter du mellom 20-30% vann i uken på karret ditt, så burde det fungere bra(så lenge du ikke mater de ihjel
Slamsugeren virker slik som Frank har beskrevet.
Jeg kjøpte meg også en ny slamsuger for litt siden. Denne er av den "automatiske" typen som drar ut slam og vann og fyller karet etterpå. Måtte kjøpe et overgangstykke mellom "sugern" og springen. Synes alt ihop gikk ufattelig tregt. Så kom jeg på å plukke ut alle filtrene i "overgangen" slik at denne blr helt hul og bare fungerte som overgang. Skal love dere at det ble fart på sakene ja. Trenger ikke å ha springen på "bånn pinne" lenger for å få vannet ut av karet. Det renner av seg selv. Merket var forresten Ultimate GravelVac og den kostet meg 350,- kr inkl. 7meter slange.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap