- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Akvariebakgrunn.
Akvariebakgrunn.
Postet 08.08.07 kl 00:29
Alle produktene du nevner her er vel betongbasserte. Slike vil løfte Ph til uante høyder, og bør derfor forsegles. I tillegg er det en del stoffer som en ikke måler med dråpetester som garantert vil komme i vannet.
Her er en god artikkel om nettopp det å lage seg en innvendig bakgrunn.
Her er en god artikkel om nettopp det å lage seg en innvendig bakgrunn.
Postet 08.08.07 kl 11:16
Postet 08.08.07 kl 23:00
Inaktiv bruker
Noen som har erfaring med å male med akrylmaling rett på isoporen? Eller er det noe som motsier at man burde gjøre det?
Postet 08.08.07 kl 23:14
KurryJeg vurderer å lage en akvariebakgrunn, og lurer på hvilket stoff som er best å kle isoporen med. Bør jeg gå for Hey'di K11 ,Casco Husfix eller Alfix? Eller evt. andre produkter? Hva er fordelen/ulempen ved de ulike produktene?
Jeg har laget bakgrund av Alfix combifix .
Bakgrunnen ble skylt godt og ph i akvarie vannet har siden oppstart (18/3-07) ligget på 8 som passer godt til våre Malawi, springvannet har også en ph på 8.
Bakgrunnen er ikke forseglet, bare klint på med 1-1,5 cm fliselim. Men er ikke noe særlig å putte sugemaller oppi et akvarie uten forsegling.
Postet 09.08.07 kl 22:32
Postet 10.08.07 kl 08:02
Vet ikke hvor høy vannstand Ole Petter har mot bakgrunnen Antar han har full kontroll på dette.
Når det gjelder vanninntrengning i isopor, er dette jeg ikke merker noe til der jeg selv har brukt isopor uten annen behandling enn varme, for å hindre løse kuler i karet. Hos meg løser i alle fall ikke noe seg opp
Når det gjelder vanninntrengning i isopor, er dette jeg ikke merker noe til der jeg selv har brukt isopor uten annen behandling enn varme, for å hindre løse kuler i karet. Hos meg løser i alle fall ikke noe seg opp
Postet 10.08.07 kl 11:27
Frank AngellNår det gjelder vanninntrengning i isopor, er dette jeg ikke merker noe til der jeg selv har brukt isopor uten annen behandling enn varme, for å hindre løse kuler i karet. Hos meg løser i alle fall ikke noe seg opp :)
Bruker du å varmebehandle den siden som skal limes mot glasset ?
Har laget meg en ny bakgrunn av isopor og Alfix (combifix) har der smeltet vekk all isopor ( nesten iallefall ) og på de stedene det er noe isopor har jeg limt på et lag med alfix. Gjelder da baksiden av bakgrunnen.
Setter inn noen bilder i helgen.
Postet 10.08.07 kl 12:00
Postet 10.08.07 kl 12:13