eplesnegler

hvor høy temperatur må eplesnegler ha i karet før de legger egg?
leste en plass at de må ha opp til 27 grader, men husker ikke hvor.
profilen
viss du leser i profilen så finner du det meste ut
Mine la egg under denne temperaturen, men det stemmer det du har lest... Har lest det selv... Mener det var en uttalelse i en tråd her inne...
Jeg har aldri klart å få mine egg til å klekke, så det er mulig de må ha høy temperatur for å klare klekkingen?
sitat fra: http://applesnail.net/

Temperatur
Ettersom eplesnegler er tropiske dyr (bortsett fra noen underfamilier som Felipponea og Asolene som er subtropiske snegler), bør temperaturen i vannet holdes mellom 18 og 28 °C. Eplesneglenes aktivitetsnivå øker med temperaturen, og de er vanligvis nesten inaktive ved 18 °C, mens de grasiøse bevegelsene deres kun kan observeres ved 24 °C og høyere. Temperaturen påvirker ikke bare aktivitetsnivået, men hele hastigheten på sneglenes livssyklus (fødsel til død). Ved høyere temperaturer reduseres levetiden fra 4 år (ved lave temperaturer) til mindre enn ett år. Reproduksjonstakten øker med temperaturen.
Mine la egg ved 26 grader
Mine la egg etter litt kraftig agurk foring i noen dager, for så å heve tempratur fra 24 til 26 grader.. Etter de først begynte så la de egg jevnt og trutt
okei, takker for alle svar=)
får se hva det blir til, men det hadde vert veldig koseli om det gikk
og foresten, hvor mye agurk er det snakk om?
og foresten, hvor mye agurk er det snakkk om?=)
En skive holder. Jeg pleier å skjære av en tjukk skive (1 cm) og gi sneglene den ved å tre en teskje gjennom slik at den synker ned.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap