Malawi kar, 375 liter

Heisann folkens,. Lager en tråd der jeg setter opp min 375 liter med malawi.
Denne tanken skal det bo;

6 cyrtocara moori
4 Otopharynx tetrasigma
5 Aulonocara red rubin
6 Phenochilus lupingo

Slenger ved noen bilder.
Bilder av fiskene kommer senere.

kommentarer mottas med takk =)
Par bilder til.. De steinene som er i karet nå, skal vekk.. skal finne noen elvesteiner som er litt mer rødlig i fargen, som passer bra til bakgrunnen =)
Nye bilder.
bilde 2 er delfin hann
bilde 3 er aulonocara red rubin hann
Hvilket lys er det du har? Så en del varmere ut enn det mange forbinder med Malawi
Frank Angell
Hvilket lys er det du har? Så en del varmere ut enn det mange forbinder med Malawi :)
De overste bildene brukte jeg biltema dayligt rør.. de 3 nye, ( kjøpte nytt i dag) er flora glo. kjører kun et rør til de, da de lever på dypt vann, og ikke skal ha så mye lys. De blir også mer aktive med ikke så mye lys.
Flora-glo har meget lav fargetemperatur, og jeg ville selv satt inn ett annet rør
F.eks Power-glo vil garantert få frem mer intense farger, og virke mer naturlig.
Dette er ett rør jeg bare liker bedre og bedre
Frank Angell
Flora-glo har meget lav fargetemperatur, og jeg ville selv satt inn ett annet rør :) F.eks Power-glo vil garantert få frem mer intense farger, og virke mer naturlig. Dette er ett rør jeg bare liker bedre og bedre :):)
Power glo har jeg prøvd før Frank..endte opp med algesuppe... Men jeg liker sylvania aquastar godt.. skal prøve å få tak i det.
Malawi er best
Power glo har jeg prøvd før Frank..endte opp med algesuppe... Men jeg liker sylvania aquastar godt.. skal prøve å få tak i det.

Det var uventet, dette med algesuppa. Kjører selv PG i to kar som eneste belysning, og algeveksten er i disse karene mindre enn i noen andre kar
I det ene kjører jeg med ca 0,7w\L lys, uten Co2, og heller ikke dette gir annet enn en grasat plantevekst.
Vurderer her faktisk rør som gir mindre plantevekst, er litt lei av å luke, samt litt lei av at platene vokser ut av karet (vanlig sverdplante med en diameter på 60cm, høyde 70cm, bladbredde 10cm, trenger plass!)

Siden du liker aquastar, skal jeg stoppe der, for det er helt tydelig at vi har meget ulik smak Og det er selvsagt helt lov
Hehe... Er vel lov det Frank.. da jeg brukte PG kombinerte jeg den med LG.. det var i en 160 liter.. Men skal se om jeg ikke får tak i PG til 375 og få sett på din mening :p.. kanskje jeg blir enig med deg vettu
Lysrør er kjedelig, jeg vil se mer bilder

Regner med du skal ha mer stein i? Malawi liker vel også gjemmesteder ol?

Og hva slags bakgrunn er det du har?
MC Darup
Lysrør er kjedelig, jeg vil se mer bilder :) Regner med du skal ha mer stein i? Malawi liker vel også gjemmesteder ol? Og hva slags bakgrunn er det du har?
Mer stein kommer ja... Jeg skal dra ut i en elv og finne en type stein som er mer rødlig i fargen..
Bakgrunnen er BTN Slimline Rød gneis.

Mer bilder kommer MC =)
MC Darup
Lysrør er kjedelig, jeg vil se mer bilder :)
Du ække snau, du MC. Lysrør kjedelig!
Skulle hatt ris, skulle du

Fjank, din flørt

Malawi er best:
jeg har bestilt en slim line rock, er veldig spent på hvordan den ser ut. Jeg vil ikke ha det så rødt nemlig.
Er du fornøyd med bakgrunnen?
MC Darup
Malawi er best: jeg har bestilt en slim line rock, er veldig spent på hvordan den ser ut. Jeg vil ikke ha det så rødt nemlig. Er du fornøyd med bakgrunnen? :)
Hei MC.. Ja, jeg er veldig fornyød med den, mht. at den tar veldig liten plass... Skal jeg sette opp fler kar, blir det nok slimline i de også =)
Nå tygger Aulonocara Red rubin, cyrtocara moorii, otopharynx lithobates,golden og socolofi. =) Bilder kommer.
Malawi er best
Nye bilder. bilde 2 er delfin hann bilde 3 er aulonocara red rubin hann


Rødrubinen din er bare helt knall. Hvorfor i h....... solgte jeg den til deg da?? får bare satse på at avkommet hans blir like fine. De får du ikke iallefall, hihi
Pettern
[QUOTE=Malawi er best]Nye bilder. bilde 2 er delfin hann bilde 3 er aulonocara red rubin hann


Rødrubinen din er bare helt knall. Hvorfor i h....... solgte jeg den til deg da?? får bare satse på at avkommet hans blir like fine. De får du ikke iallefall, hihiNå kan du angre nå..
Bilde 1: Karet, satt inn litt vallisneria.
Bilde 2: Aulonocara REd rubin hannen
Bilde 3: Otopharynx tetrastigma hann

Beklager kvaliteten på bildene.. ikke så lett å ta med mobil.
Et Bilde til, 3 phenochilus lupingo. (tyggende rubin hunn bakerst ved plantene)
Tilfeldig bekjentskap
© Jørgen Paulsen
Reklame for plussmedlemskap