130 cm langt - hvor mange liter

Har hele tiden sagt til meg selv at det holder med de 5 karene jeg har plassert rundt omkring i mitt lille hjem.

Nå i skrivende stund sitter jeg og funderer på hvor stort kar det er plass til på 130 cm. Har en eldgammel helved buffè som tåler en støyt som kanskje, bare kanskje kunne ha plass til noen hundre liter vann. Da måtte jeg kvitte meg med 2 stk. 54 l.

Men det er bare med tanken ennå. Handling skjer ikke før jeg eventuelt flytter neste år. Vel, da behøver jeg kan hende ikke kvitte meg med de to 54 l`erne heller. )
Inaktiv bruker
Ta lengde x bredde x høyde delt på 1000. Da får du antall liter.

Litersyken ja - går ikke over heller, heldigvis. Får alltid plass til et kar til vet du
Ok. Da blir det sånn ca. 150 l, og det er bra. Takk.
130cm kan huse betraktelig flere liter enn 160L

Ett typisk lar på 130cm er 50 høyt og 50 dypt. Da ender en på deilige 325 liter (aqualine)
Om det gamle møbelet ditt er i stand til å håndtere så mye vekt (400-450kg), det ville jeg nok skjekket etter alle kunstens regler på forhånd
Frank Angell
130cm kan huse betraktelig flere liter enn 160L :) Ett typisk lar på 130cm er 50 høyt og 50 dypt. Da ender en på deilige 325 liter :) (aqualine) Om det gamle møbelet ditt er i stand til å håndtere så mye vekt (400-450kg), det ville jeg nok skjekket etter alle kunstens regler på forhånd :)


Ja, jeg må vel få sjekket den gamle buffèen. Den veier i allefall en god del i seg selv. Den tid, den glede. 325 l høres mye ut, men.... hvem vet hva jeg finner på når tiden er inne.

I dag har jeg fått ja til å bytte bort gibbicepsene. Som godt er, sa zooforretningen ja til det. Før neste uke er omme, er de vekk.
Hvor bred er forresten møbelet? Er det smalere enn 50cm, er det selvsagt ikke lurt å sette på ett så stort kar
Aqualine har helglasskar på 240L som er 120 langt, og 40 bredt
Frank Angell
Hvor bred er forresten møbelet? Er det smalere enn 50cm, er det selvsagt ikke lurt å sette på ett så stort kar :) Aqualine har helglasskar på 240L som er 120 langt, og 40 bredt :)


Det er 45 cm bredt. Jeg får avvente å se hva jeg gjør. Kan hende jeg rett og slett skaffer et stativ det kan stå på...
blackmolly
[QUOTE=Frank Angell]130cm kan huse betraktelig flere liter enn 160L :) Ett typisk lar på 130cm er 50 høyt og 50 dypt. Da ender en på deilige 325 liter :) (aqualine) Om det gamle møbelet ditt er i stand til å håndtere så mye vekt (400-450kg), det ville jeg nok skjekket etter alle kunstens regler på forhånd :)


Ja, jeg må vel få sjekket den gamle buffèen. Den veier i allefall en god del i seg selv. Den tid, den glede. 325 l høres mye ut, men.... hvem vet hva jeg finner på når tiden er inne.

I dag har jeg fått ja til å bytte bort gibbicepsene. Som godt er, sa zooforretningen ja til det. Før neste uke er omme, er de vekk.

Er det føtter på denne buffeén? I så tilfelle er det en fordel å enten ta føttene av, eller sette på et ekstra par på midten, slik at ikke buffeen blir en stor hengekøye der dører og skuffer ikke kan åpnes...
Nå har jeg 2 kar stående der. 1 stk 54 l og 1 stk 60l.

Det er kraftige føtter, men blir det slik at jeg skal bruke dette, må jeg sette på føtter i midten også. Det var en smart idè.

Det blir jo et fremtidsprosjekt da jeg ikke aner når jeg skal flytte; kun at jeg skal flytte.
En annen ting som kan være lurt, som jeg glemte å skrive, er å stive av midtveggene inne i skapene, hvis midtveggene er tynne... Er de solide, så er det sikkert ikke nødvendig...
Aggi
En annen ting som kan være lurt, som jeg glemte å skrive, er å stive av midtveggene inne i skapene, hvis midtveggene er tynne... Er de solide, så er det sikkert ikke nødvendig...


Det er helved - altså et møbel uten verken spiker eller skruer. De eneste skruene som finnes, er for å feste knotter og lås. Før i tiden lagde de solide møbler, så jeg tror dette skapet vil holde en del liter. I midten er det skuffeseksjon - altså tykk vegg på hver side av skuffene.

Tok et bilde av skapet. Ble litt mørkt, men du får kanskje en anelse av hva slags møbel det er.

PS Måtte ha plastduk under karene.

Jeg ville nok ikke plassert særlig mye mer vekt på dette uten avstiving på midten, enn det du allerede har gjort Ser ut som 25mm midtstoppere, men likevel, disse kan fort få trøbbel med selvtilliten
Frank Angell
Jeg ville nok ikke plassert særlig mye mer vekt på dette uten avstiving på midten, enn det du allerede har gjort :) Ser ut som 25mm midtstoppere, men likevel, disse kan fort få trøbbel med selvtilliten :)


Nei, kanskje ikke. Dumt å utfordre skjebnen.
Ok... Dette ville jeg ha gjort: Fire (2x2") lekter, så høye som veggene til skapet, helst så høye at du akkurat får presset dem inn. Pass på å få dette gjort uten akvariene på toppen. To lekter stående på hver sideav skuffeseksjonen, altså...
Siden det er skuffer på midten, og veggene mellom skap og skuffer på en måte blir bærende, så ville jeg satt inn 4 ekstra føtter. Plasser dem rett under der lektene er festet, altså ved under hver side av skuffeseksjonen...
Da tror jeg du vil komme vel i havn
Ja, jeg skal bruke din "oppskrift", Aggi. Jamen bra å ha deg og Frank.
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap