Hengdende hule ?

Palettparet mitt har funnet "sitt" område i akvariet, dessverre er dette høyt oppe i karet. De passer så flott der oppe og det hadde vært knall om de kunne hatt hule der. De bryr seg ikke om de andre hulene som er tilgjengelige selv om jeg har satt en rett ved deres krok.
Dermed kom tanken på å mekke et eller annet som kunne henge på glasset til dem der opp eller er det helt håpløst ?
Kanskje ingen har fortalt palettene dine at de er bunnfisk
Har minimalt med erfaring med DIY innen akvariehobbyen, men kom på en måte dette kanskje kan løses på. Hvor gjennomførbart det er, er jeg usikker på.
Lag til en kokosnøtthule. Ser da for meg at åpning i toppen (ikke i siden) på kokosnøtten vil være best. Lim denne fast på en pleksiglassplate med akvariesilikon. hvis pleksiglassplaten tilpasses bunn"målene" på kokosnøtthulen trenger den kanskje ikke å være synlig. På pleksiglassplaten monterer du sugepropper (aner ikke hvordan det best skal ordnes), og dermed har du hule til å henge på glasset.
Bunnfisk har de tydeligvis ikke fått med seg nei. Fant heldigvis en god løsning nå tror jeg.
De har flyttet til eget kar sammen med amanorekene mine. Der får de fred og ro. Hunnen svømte rett inn i hula som sto i det karet så da er nok saken løst. Karet er bare på 50l. og i minste laget, men det får gå for en stund i allefall.
Selv ville jeg rett å slett kappet toppen\bunnen av en kokosnøtt, og limt denne opp ned i hullet.
Ville laget en passende åpning i andre enden, og festet "fuglekassa" med en eller to sugekopper der det passet
Frank Angell
Selv ville jeg rett å slett kappet toppen\bunnen av en kokosnøtt, og limt denne opp ned i hullet. Ville laget en passende åpning i andre enden, og festet "fuglekassa" med en eller to sugekopper der det passet :)

Hæ? Den skjønte jeg ikke frank:P
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap