hvor selges reker?

i denne tråden http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1003&thread_id=21418&sr=1 så fikk jeg råd om å droppe fisker å heller ha reker i fiskebollen. hvor selges reker? jeg bor i bodø. kan reker fraktes eller er det for farlig for dem?
Reker selges i utgangspunktet der det selges akvariefisk. Men det varierer ofte veldig om butikkene har reker inne. Et alternativ er å be dem bestille for deg.
Reker selges også ofte her på Akvaforum, ta en titt på kjøp/salg (boks nr 3 øverst på siden her). Det går helt fint å sende reker i posten så sant det ikke er for kaldt ute.
jeg er sikker på at det finnes en akvarist i ditt nærområde - ihvertfall ikke langt unna - som du kan kjøpe noen reker av, så du slipper postgangen. hør kanskje med nærmeste dyrebutikk om hvem de får fisk av, kanskje du kan få reker derfra også.
Det er stort sett alltid reker på listene butikkene bestiller fra. I tillegg til det de eventuelt måtte få tak i fra private oppdrettere.

Det finnes ett stort antall ferskvannsreker (ikke riktig så mange er vanlige i handelen). Hvilke reker er det du kunne tenke deg i bollen?
Om du skal ha reker i bollen, husk å dekke denne til. Også reker kan hoppe ut av balja
jeg aner ingenting om reker så jeg vet ikke hvilke jeg vil ha.
Amanoreker, Caridina multidentata, er etter søster mi sine erfaringar særs enkle å halda. Akvariet vert ikkje så veldig godt skjøtta, men ei stamme på 6-7 reker har klart seg særs godt sidan i haust. Dei er òg ganske gode algeetarar, men kan skada akvarieplantar.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap