Erfaring med Vitakraft flakfor?

Siden en bor så nærme grensen hender det at en ofte er på Svinesund/Nordby. Da jeg sist stakk hue innom en av de store matbutikkene kom jeg over flakfor av merket Vitakraft Det første som slo meg var prisen. 49svenske kroner for 1liter! Noe som må sies å være billig. Jeg lurer derfor på om noen her inne har noen erfaring med dette merket?
Står det noen analyse av fôret på boksen? Altså innhold av fett, protein, karbohydrater, aske, vann og vitaminer?
Dette er oftest faktore som bestemmer om fôret er bra eller ikke. Selvsagt spiller valget av råvarer også inn, men der tror jeg ikke de er de gigantsike forskjellene mellom de ulike produsentene
Frank Angell
Står det noen analyse av fôret på boksen? Altså innhold av fett, protein, karbohydrater, aske, vann og vitaminer?

Det står det sikkert. Jeg kjøpte det ikke denne gangen, men jeg kan se etter neste gang jeg skal dit
Hadde kjøpt 1 kg jeg, vis jeg hadde vært der.
Så hadde jeg lest og samenlignet innholdet med hva som står på den "Norske"boksen du har hjemme. Og er innholdsfortegnelsen "bra" og fiskene liker dette foret-ja da har du funnet et utrolig billig fiskemat-hold oss(meg)oppdatert, da jeg selv bor nærme svinesund.
Jeg fikk med denne når jeg kjøpte 60 liter startsettet mitt.

Det står bare på tysk og fransk så får prøve meg på tysken.

Innholdstoffer: 42,0% Råprotein, 5,0% Råfett, 1,5% Råfiber, 10,0% Råaske og 8.0% fuktighet.

Og innholdet i JBL NovoBel er: 45,2% Råprotein, 5% Råfett, 1,5% Råfiber og 9,7% Råaske

Jeg kommer ihvertfall til å holde meg til JBL sin.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap